Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB604TARLA DENEME TEKNİKLERİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Araştırma Projelerinin yapılmasını ve denemelerin planlanması ve yürütülmesi, deneme sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yazı veya grafikle anlatımı
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Fatih ÖNER
Öğrenme Çıktıları
1Tarla denemelerinin nasıl kurulacağını öğrenir.
2Deneme desenlerini öğrenerek denemelerin kurur.lmasında dikkat edilmesi gereken hususları öğrenir.
3Varyans analiz testini öğrenerek çoklu karşılaştırma testlerini kullanabilir.
4İstatistik cetvellerine bakmayı öğrenir.
5Bilgisayar destekli analizleri yapabilir.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tarla deneme tekniğinin esasları, denemelerin planlanması ve yürütülmesi. Deneme hataları ve hata azaltma yolları. Deneme sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonuçların yazı veya grafikle anlatımı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı, kapsamı, gerekçesi, önemi
2Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi
3Temel İstatistikler: t-test, Khi kare testi
4Tekrarlamalı Denemeler: Tesadüf Parsel ve Blokları Deneme Desenleri
5Tekrarlamalı Denemeler: Varyans analizinde F’in önem kontrolü (Çeşit ve doz nitelikli seviyelerin LSD, Duncan, Tukey testleri ve ortogonal parçalanma karşılaştırılması
6Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Augmented deseni, eksik bloklu denemeler
7Tek Faktörlü Denemelerde Farklı Konular: Alt örnekli denemeler
8Ara sınav
9İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: İnteraksiyonun önemli ve önemsiz çıkması durumu
10İki Faktörlü Denemelerde Varyans Analizleri ve Yorumu: Bölünmüş parseller deneme deseni ve yorumu
11Üç Faktörlü Denemeler: Bölünen bölünmüş parsellerin analizi ve yorumu
12Üç Faktörlü Denemeler: Yer, Yıl, Yer-Yıl Birleştirmeleri
13Çok Karakterli Analizler: Korelasyon ve Regresyonlar, Path Analizler
14Çok Karakterli Analizler: Diskriminant Analizi, Transformasyonlar
15Çok Karakterli Analizler: Diskriminant Analizi, Transformasyonlar
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Düzgüneş, O., Kesici, T., Kavuncu, O., Gürbüz, F., 1987. Araştırma ve Deneme Metotları. A.Ü.Ziraat Fakültesi Yayınları: 1021. Ders Kitabı: 295. Sf:381. 2. Açıkgöz, N., E. İlker, A. Gökçöl, 2004. Biyolojik Araştırmaların Bilgisayarda Değerlendirilmeleri. ISBN: 973-483-607-8 E.Ü. Tohum Teknolojisi Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayın No:2 Bornova-İzmir 3. Öner, F., 2014. Araştırma ve Deneme Metodları Ders Notları 4. Açıkgöz, N., 1994. Tarımda Araştırma ve Deneme Metodları, , Ege Üniv. Ziraat Fak Yay No. 478, İzmir. 5. Steel, R.G.D and Torrie, J.H., 1981. Prensiples and procedures of statistics. Mc graw and HillInt. Editions.Aucland USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14798
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma24124
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)179
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14 4 5 
ÖÇ2 4  5 
ÖÇ34 5   
ÖÇ454 55 
ÖÇ5  4  4
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
ÖÇ9      
ÖÇ10      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00