Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAB601SICAK İKLİM TAHILLARI ÖZEL YETİŞTİRİCİLİK VE ISLAHIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Ülkemiz için önem taşıyan mısır ve çeltik gibi sıcak İklim tahıllarından yüksek verim ve kaliteli ürün alınabilmesi için uygulanması gerekli olan yetiştirme tekniği ve ıslah çalışmalarının genel esasları ve bunların uygulanması konularında yeterli düzeyde bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assist.Prof. Dr. Fatih ONER
Öğrenme Çıktıları
1Mısır ve çeltiğin morfolojisini, büyüme-gelişme fizyolojisini ve yetiştirme tekniği uygulamalarının verim ve kalite üzerine etkisini öğrenir
2Yüksek verim ve kalite için yetiştirme tekniği uygulamalarının temelini kavrar, bu bilgileri mısır ve çeltik üretiminde uygulama becerisi kazanır
3Mısır ve çeltikte uygulanan ıslah metotlarını ve bunların uygulanışını öğrenir ve hibrit tohum üretimi konusunda yeterli bilgi düzeyine ulaşır
4
5
6
7
8
9
10
11
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sıcak iklim tahıllarının dünya ve ülkemizdeki önemi; mısır ve çeltik bitkilerinin morfolojik özellikleri, büyüme ve gelişme fizyolojileri; mısır ve çeltikte ekim-hasat arasında uygulanması gereken yetiştirme tekniği uygulamaları; çeltik ve mısır ıslahı; hibrit tohum üretimi; ülkemizde mısır ve çeltik tarımındaki sorunlar; bu konularda yürütülen araştırma sonuçlarının incelenmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, dersin kapsamı, sıcak iklim tahıllarının önemi
2Ülkemizde mısır üretimi, sorunlar ve üretimi artırma imkanları
3Mısırın morfolojisi, büyüme ve gelişme dönemleri
4Mısırda verim ve kalite kavramı, verim unsurları
5Mısırda ekim zamanı, bitki sıklığı ve gübreleme ile verim ilişkisi
6Mısırda sulama, yabancı ot ve hastalık-zararlı ile verim ilişkisi
7Mısır ıslahı ve hibrit tohum üretimi
8Ara sınav
9Ülkemizde mısır konusundaki araştırmaların incelenmesi.
10Ülkemizde çeltik üretimi, sorunlar ve üretimi artırma imkanları
11Çeltiğin morfolojisi, büyüme ve gelişme dönemleri
12Çeltikte verim ve kalite kavramı, verim unsurları
13Çeltikte ekim zamanı, metodu ve bitki sıklığı ile verim ilişkisi
14Çeltikte sulama gübreleme ve yabancı ot ile verim ilişkisi
15Çeltik ıslahı, çeltik konusundaki araştırmaların incelenmesi.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Kırtok, Y.1998. Mısır Üretimi ve Kullanımı. Kocaoluk Yay. San. Tic. Ltd. Şti. İstanbul 2. Sürek, H. 2002. Çeltik Tarımı. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. Altan Matbaası, İstanbul 3. Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayın No:1360, Ankara
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12112
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ14     
ÖÇ24     
ÖÇ3 44   
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
ÖÇ7      
ÖÇ8      
ÖÇ9      
ÖÇ10      
ÖÇ11      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00