Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAB601 | SICAK İKLİM TAHILLARI ÖZEL YETİŞTİRİCİLİK VE ISLAHI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Ülkemiz için önem taşıyan mısır ve çeltik gibi sıcak İklim tahıllarından yüksek verim ve kaliteli ürün alınabilmesi için uygulanması gerekli olan yetiştirme tekniği ve ıslah çalışmalarının genel esasları ve bunların uygulanması konularında yeterli düzeyde bilgi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist.Prof. Dr. Fatih ONER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mısır ve çeltiğin morfolojisini, büyüme-gelişme fizyolojisini ve yetiştirme tekniği uygulamalarının verim ve kalite üzerine etkisini öğrenir | 2 | Yüksek verim ve kalite için yetiştirme tekniği uygulamalarının temelini kavrar, bu bilgileri mısır ve çeltik üretiminde uygulama becerisi kazanır | 3 | Mısır ve çeltikte uygulanan ıslah metotlarını ve bunların uygulanışını öğrenir ve hibrit tohum üretimi konusunda yeterli bilgi düzeyine ulaşır | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sıcak iklim tahıllarının dünya ve ülkemizdeki önemi; mısır ve çeltik bitkilerinin morfolojik özellikleri, büyüme ve gelişme fizyolojileri; mısır ve çeltikte ekim-hasat arasında uygulanması gereken yetiştirme tekniği uygulamaları; çeltik ve mısır ıslahı; hibrit tohum üretimi; ülkemizde mısır ve çeltik tarımındaki sorunlar; bu konularda yürütülen araştırma sonuçlarının incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş, dersin kapsamı, sıcak iklim tahıllarının önemi | | | 2 | Ülkemizde mısır üretimi, sorunlar ve üretimi artırma imkanları | | | 3 | Mısırın morfolojisi, büyüme ve gelişme dönemleri | | | 4 | Mısırda verim ve kalite kavramı, verim unsurları | | | 5 | Mısırda ekim zamanı, bitki sıklığı ve gübreleme ile verim ilişkisi | | | 6 | Mısırda sulama, yabancı ot ve hastalık-zararlı ile verim ilişkisi | | | 7 | Mısır ıslahı ve hibrit tohum üretimi | | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Ülkemizde mısır konusundaki araştırmaların incelenmesi. | | | 10 | Ülkemizde çeltik üretimi, sorunlar ve üretimi artırma imkanları | | | 11 | Çeltiğin morfolojisi, büyüme ve gelişme dönemleri | | | 12 | Çeltikte verim ve kalite kavramı, verim unsurları | | | 13 | Çeltikte ekim zamanı, metodu ve bitki sıklığı ile verim ilişkisi | | | 14 | Çeltikte sulama gübreleme ve yabancı ot ile verim ilişkisi | | | 15 | Çeltik ıslahı, çeltik konusundaki araştırmaların incelenmesi. | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Kırtok, Y.1998. Mısır Üretimi ve Kullanımı. Kocaoluk Yay. San. Tic. Ltd. Şti. İstanbul
2. Sürek, H. 2002. Çeltik Tarımı. Hasad Yayıncılık Ltd. Şti. Altan Matbaası, İstanbul
3. Kün, E. 1997. Tahıllar II (Sıcak İklim Tahılları). Ankara Üniv. Zir. Fak. Yayın No:1360, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | | | | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | 4 | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|