Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA667 | İLERİ MATEMATİK PROGRAMLAMA | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Başta matematik bölümü olmak üzere matematikle ilgili diğer bölümlerdeki öğrencilere matematik problemlerinin çözümünü bilgisayar yardımıyla öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr.Mehmet Korkmaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Vektörler ve vektör işlemleri, matrisler ve matris işlemleri, adi diferansiyel denklemler, temel istatistik kavramlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Maple paket programına giriş | | | 2 | Uygulamalar | | | 3 | Vektörler ve vektör işlemleri | | | 4 | Uygulamalar | | | 5 | Matrisler ve matris işlemleri | | | 6 | Uygulamalar | | | 7 | Lineer denklem sistemlerinin çözümleri | | | 8 | Uygulamalar | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Birinci dereceden diferansiyel denklemler | | | 11 | İkinci dereceden sabit katsayılı diferansiyel denklemler | | | 12 | Uygulamalar | | | 13 | Eğri uydurma | | | 14 | En küçük kareler yöntemi | | | 15 | Uygulamalar | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çelik, B. 2004. Maple ve Maple ile Matematik, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Garvan, F. 2001. The Maple Book, CRS Press, USA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 5 | 2 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 16 | 2 | 32 |
Alan Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|