Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FMA660KONVEKS ANALİZZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Konveks fonksiyonlarda eşitlik ve eşitsizlik kısıtlamalı maksimum-minimum ve Hermite-Hadamard Tipli Eşitsizlikler alanında gerekli olan temel bilgilerin kazandırılmasıdır. Tek değişkenli konveks fonksiyonlar, Normlu lineer bir uzayda konveks fonksiyonlar, Yüksek mertebeden konveks fonksiyonlar, ECT(Genişletilmiş Tam Tchebycheff) Sistemindeki bir fonksiyon için konveks fonksiyonlar, Türevleri ve farkları içeren eşitsizlikler, Hermite-Hadamard Tipli Eşitsizlikler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erdal ÜNLÜYOL
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler : Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tek değişkenli konveks fonksiyonlar, Normlu lineer bir uzayda konveks fonksiyonlar, Yüksek mertebeden konveks fonksiyonlar, ECT(Genişletilmiş Tam Tchebycheff) Sistemindeki bir fonksiyon için konveks fonksiyonlar, Türevleri ve farkları içeren eşitsizlikler, Hermite-Hadamard Tipli Eşitsizlikler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Tek değişkenli konveks fonksiyonlar
2 Tek değişkenli konveks fonksiyonlar
3 Normlu lineer bir uzayda konveks fonksiyonlar
4 Normlu lineer bir uzayda konveks fonksiyonlar
5 Yüksek mertebeden konveks fonksiyonlar
6 Yüksek mertebeden konveks fonksiyonlar
7 Uygulamalar
8Arasınav
9 ECT(Genişletilmiş Tam Tchebycheff) Sistemindeki bir fonksiyon için konveks fonksiyonlar
10 ECT(Genişletilmiş Tam Tchebycheff) Sistemindeki bir fonksiyon için konveks fonksiyonlar
11 Türevleri ve farkları içeren eşitsizlikler
12 Türevleri ve farkları içeren eşitsizlikler
13 Türevleri ve farkları içeren eşitsizlikler
14 Uygulamalar
15 Hermite-Hadamard Tipli Eşitsizlikler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pečarič J. E., Proschan F., Tong Y. L. (1992); Convex Functions, Partial Orderings, and Statistical Applications, Academic Press in San Diego, s. 470 Rocafellar T. (1970); Convex Analysis, Princeton University Press, Princeton, p.468.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma1410140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)210
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15445545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00