Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA627 | DİFERANSİYEL DENKLEMLER I | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Diferensiyel Denklemlerin temel kavramlarını vermektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Selahattin MADEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Diferensiyel denklem ve ilgili temel kavramlar. Değişkenlere ayrılabilen, homogen, tam diferensiyel, lineer, Bernoulli ve Riccati diferensiyel denklemleri. Dik ve eğik yörüngeler. Birinci basamaktan ve yüksek dereceden diferensiyel denklemler, Lagrange ve Clairaut denklemleri, aykırı çözümler, zarflar. n yinci basamaktan sabit katsayılı lineer denklemler, belirsiz katsayılar yöntemi, kısa yöntemler, parametrelerin değişimi yöntemi. Euler denklemi.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Diferensiyel denklem ve ilgili temel kavramlar. | | | 2 | Değişkenlere ayrılabilen denklemler | | | 3 | Homogen denklemler, | | | 4 | Tam diferensiyel denklemler, | | | 5 | Bernoulli diferensiyel denklemleri. | | | 6 | Riccati diferensiyel denklemleri. | | | 7 | Dik ve eğik yörüngeler. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Birinci basamaktan ve yüksek dereceden diferensiyel denklemler, | | | 10 | Lagrange ve Clairaut denklemleri, | | | 11 | Aykırı çözümler, zarflar. | | | 12 | n yinci basamaktan sabit katsayılı lineer denklemler | | | 13 | Belirsiz katsayılar yöntemi, kısa yöntemler, | | | 14 | Parametrelerin değişimi yöntemi. | | | 15 | Euler denklemi. | | | 16 | Yılsonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Maden, S., 2006. Diferansiyel Denklemler, Sözkesen Matbaacılık, 350 sayfa.
2 Shepley L. Ross, Introduction to Ordinary Differential Equations, Ginn and Company, 1966
3 W.F.Boyce and R.C. Di Prima, Elementary Differential Equations, John Wiley and Sons, New York, 1977
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 14 | 2 | 28 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|