|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA612 | IRAKSAK SERİLER | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Iraksak seriler ve Toplanabilme Teorisi alanında gerekli olan temel bilgilerin kazandırılmasıdır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olmak ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanmak |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Cesaro, Hölder, ağırlıklı ortalama, Riesz, Nörlund ve Hausdorff metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar, Kuvvet serileri ile tanımlanmış toplanabilme metotları,
Tauber teoremleri,
Cesaro, Riesz ve kuvvet seri metotları için Tauber teoremleri,
Abel ve Borel metotları için Hardy-Littlewood'un O-Tauber teoremleri.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Cesaro, Hölder, ağırlıklı ortalama, Riesz, Nörlund ve Hausdorff metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar
| | | 2 | Cesaro, Hölder, ağırlıklı ortalama, Riesz, Nörlund ve Hausdorff metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar | | | 3 | Cesaro, Hölder, ağırlıklı ortalama, Riesz, Nörlund ve Hausdorff metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar | | | 4 | Cesaro, Hölder, ağırlıklı ortalama, Riesz, Nörlund ve Hausdorff metotları gibi bazı özel toplanabilme metotları ve aralarındaki bağıntılar | | | 5 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri | | | 6 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri | | | 7 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kuvvet serileri ile tanımlanmış toplanabilme metotları | | | 10 | Kuvvet serileri ile tanımlanmış toplanabilme metotları. Matris metotları. | | | 11 | Tauber tipi teoremler | | | 12 | Cesaro, Riesz ve kuvvet seri metotları için Tauber tipi teoremler | | | 13 | Cesaro, Riesz ve kuvvet seri metotları için Tauber tipi teoremler | | | 14 | Cesaro, Riesz ve kuvvet seri metotları için O-Tauber tipi teoremler | | | 15 | Cesaro, Riesz ve kuvvet seri metotları için O-Tauber tipi teoremler | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1) G. H. Hardy, Divergent Series (AMS Chelsea Publishing) Hardcover – November 1, 1992.
2) J. Boos, P. Cass, Classical and modern methods in summability, Oxford: Oxford University Press, 2000. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|