Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FMA611 | IRAKSAK SERİLERE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Iraksak seriler ve Toplanabilme Teorisi alanında gerekli olan temel bilgilerin kazandırılmasıdır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Cemal BELEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olmak ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları
Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
Matris metotları ve klasik teori
Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları
Karşılaştırma ve tutarlılık teoremleri
Üçgen matrislerin M-tipi özellikleri
Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
| | | 2 | Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
| | | 3 | Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları
| | | 4 | Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları
| | | 5 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
| | | 6 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
| | | 7 | Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
| | | 8 | Arasınav
| | | 9 | Matris metotları ve klasik teori
| | | 10 | Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları
| | | 11 | Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları
| | | 12 | Karşılaştırma ve tutarlılık teoremleri
| | | 13 | Üçgen matrislerin M-tipi özellikleri
| | | 14 | Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları
| | | 15 | Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları.
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) Godfrey Harold Hardy, Divergent Series, Second(Textually Unaltered) Edition,1991.
2) Lambert M Surhone, Miriam T Timpledon, Susan F Marseken, Divergent Series, VDM Verlag Dr. Mueller AG & Co. Kg, 2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|