Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FMA611IRAKSAK SERİLERE GİRİŞ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Iraksak seriler ve Toplanabilme Teorisi alanında gerekli olan temel bilgilerin kazandırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Cemal BELEN
Öğrenme Çıktıları
1Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olmak ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri Matris metotları ve klasik teori Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları Karşılaştırma ve tutarlılık teoremleri Üçgen matrislerin M-tipi özellikleri Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
2Toplanabilme teorisinin tarihi gelişimi
3Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları
4Cesaro, Abel ve Borel toplanabilme metotları
5Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
6Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
7Toplanabilme teorisinin Tauber, içerme ve tutarlılık gibi bazı temel problemleri
8Arasınav
9Matris metotları ve klasik teori
10Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları
11Konservatif, zorlayıcı ve kuvvetli konservatif matris metotları
12Karşılaştırma ve tutarlılık teoremleri
13Üçgen matrislerin M-tipi özellikleri
14Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları
15Ortalama değer özelliği ve etkili konservatif matris metotları.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Godfrey Harold Hardy, Divergent Series, Second(Textually Unaltered) Edition,1991. 2) Lambert M Surhone, Miriam T Timpledon, Susan F Marseken, Divergent Series, VDM Verlag Dr. Mueller AG & Co. Kg, 2010
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Problem Çözümü14228
Tartışma8216
Soru-Yanıt14228
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)205
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00