Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ679 | BİYOLOJİK PREPARASYON TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
• Genel zoolojik preparasyon amacının öğretilmesi
• Mikroskobik preparasyonun öğretilmesi
• Makroskobik preparasyonun öğretilmesi
• Zoolojik örneklerin preparasyonunda yetkinlik sağlanması
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assist. Prof. Dr. Onur Candan |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Biyolojik preparasyon yöntemlerini bilir | 2 | Zoolojik örneklere uygulanabilecek preparasyon yöntemleri hakkında bilgi sahibidir | 3 | Preparasyon teknikleri hakkında sentez yeteneğini kullanabilir | 4 | Zoolojik materyaller üzerinde preparasyon uygulayabilir | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Preparasyonun genel özelliklerinin öğretilmesi
• Preparasyon tekniklerinin öğretilmesi
• Mikroskobik preparasyon uygulaması
• Makroskobik preparasyon uygulaması
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Preparasyon teknikleri
| | | 2 | Preparasyonun amaçları
| | | 3 | Zoolojik preparasyon teknikleri
| | | 4 | Mikroskobik preparasyon tipleri
| | | 5 | Makroskobik preparasyon tipleri
| | | 6 | Yakalama teknikleri
| | | 7 | Yakalama teknikleri
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Mikroskobik preparasyon uygulaması
| | | 10 | Mikroskobik preparasyon uygulaması
| | | 11 | Mikroskobik preparasyon uygulaması
| | | 12 | Makroskobik preparasyon uygulaması
| | | 13 | Makroskobik preparasyon uygulaması
| | | 14 | Makroskobik preparasyon uygulaması
| | | 15 | Genel değerlendirme
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ozban, N., Özmutlu, Ö. (1994) Mikropreparasyon Yöntemleri, İstanbul, İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi.
Sıtkı M., Tosunoğlu M., Biyomüzeoloji, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No:173, 2002
Geza Zboray- Zsolt Kovacs- György Kriska, Kinga Molnar- Zsolt Palfia. Atlas of Comparative Sectional Anatomy of 6 invertebrates and 5 vertebrates. Springer-VerlaglWien. 2010
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 4 | 25 | 100 |
Gösterme | 4 | 5 | 20 |
Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ5 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ6 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ7 | | 5 | | | | 5 | | | ÖÇ8 | | 5 | | | | 5 | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|