Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ666 | BİYOAKUSTİK | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; hayvanlar arasındaki iletişim türlerinden olan sesle iletişim konusunda gerekli teorik ve uygulmaya yönelik bilgileri öğrencilere kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hayvanlardaki iletişim tiplerini bilir. | 2 | Temel biyoakustik organları ve sinyal üretimini bilir | 3 | Biyoakustik çeşitliliği bilir. | 4 | Akustik sinyallerin özelliklerini bilir. | 5 | Akustik sinyallerin kaydını ve analizini bilir. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hayvanlarda eşeyler arasında, bireyler arasında ve farklı gruplarla olan temaslarda bir takım iletişim sinyalleri oluşturulmaktadır. Özellikle eşeyler arasındaki özel, türe özgü sesler biyolojik açıdan oldukça önem taşımaktadır. Türler birbirlerini bu özel sinyaller ile tanır ve karşı eşeye bir tepki verilir. Biyoakustik sinyallerin çalışılması, özelliklerinin bilinmesi, analiz yöntemlerinin öğrenilmesi bu konuda yapılacak araştırmalar için önem taşımaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Akustik sinyallerin tanımı, tipleri, ses kayıt cihazları ve analiz programları | | | 2 | Hayvanlarda sinyal üreten yapılar ve çalışma mekanizmaları | | | 3 | Ses üretiminin sinirsel kontrolü | | | 4 | Sinyal tanıma ve sinyalin özellikleri | | | 5 | Erkek ve dişi sinyal farklılıkları | | | 6 | İşitsel yapılar ve özellikleri | | | 7 | Sinyalin kaynağını tespit etme | | | 8 | Rekabet ve kavga sesleri | | | 9 | Arasınav | | | 10 | Erkek ve dişi arasındaki sinyale tepki zamanlaması | | | 11 | Böceklerde biyoakustik sinyaller | | | 12 | Biyoakustik sinyaller ve üreme davranışları | | | 13 | Kurbağalarda sesle iletişim | | | 14 | Kuşlarda sesle iletişim | | | 15 | Memelilerde sesle iletişim | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Gerhardt, H. C. and Huber, F. 2002.. Acoustic communication in insects and Anurans: Common problems and diverse solutions. The University of Chicago Press, 531 pp.
İlave Kaynak
2 Alcock, J. 2009. Animal Behaviour: An Evolutionary Approach. Sinauer, 546 pp.
3 Ragge, D.R and Reynold, J. 1998. The songs of the grasshoppers and crickets of Western Europe. Harley Books, Natural History Museum, 596 pp.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 8 | 3 | 24 |
Laboratuvar | 8 | 3 | 24 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Alan Gezisi | 5 | 4 | 20 |
Alan Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 4 | | | 3 | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 3 | | | | 3 | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | | ÖÇ5 | 4 | | 3 | | 3 | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|