Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ666BİYOAKUSTİKZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; hayvanlar arasındaki iletişim türlerinden olan sesle iletişim konusunda gerekli teorik ve uygulmaya yönelik bilgileri öğrencilere kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Hayvanlardaki iletişim tiplerini bilir.
2Temel biyoakustik organları ve sinyal üretimini bilir
3Biyoakustik çeşitliliği bilir.
4Akustik sinyallerin özelliklerini bilir.
5Akustik sinyallerin kaydını ve analizini bilir.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hayvanlarda eşeyler arasında, bireyler arasında ve farklı gruplarla olan temaslarda bir takım iletişim sinyalleri oluşturulmaktadır. Özellikle eşeyler arasındaki özel, türe özgü sesler biyolojik açıdan oldukça önem taşımaktadır. Türler birbirlerini bu özel sinyaller ile tanır ve karşı eşeye bir tepki verilir. Biyoakustik sinyallerin çalışılması, özelliklerinin bilinmesi, analiz yöntemlerinin öğrenilmesi bu konuda yapılacak araştırmalar için önem taşımaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akustik sinyallerin tanımı, tipleri, ses kayıt cihazları ve analiz programları
2Hayvanlarda sinyal üreten yapılar ve çalışma mekanizmaları
3Ses üretiminin sinirsel kontrolü
4Sinyal tanıma ve sinyalin özellikleri
5Erkek ve dişi sinyal farklılıkları
6İşitsel yapılar ve özellikleri
7Sinyalin kaynağını tespit etme
8Rekabet ve kavga sesleri
9Arasınav
10Erkek ve dişi arasındaki sinyale tepki zamanlaması
11Böceklerde biyoakustik sinyaller
12Biyoakustik sinyaller ve üreme davranışları
13Kurbağalarda sesle iletişim
14Kuşlarda sesle iletişim
15Memelilerde sesle iletişim
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Gerhardt, H. C. and Huber, F. 2002.. Acoustic communication in insects and Anurans: Common problems and diverse solutions. The University of Chicago Press, 531 pp. İlave Kaynak 2 Alcock, J. 2009. Animal Behaviour: An Evolutionary Approach. Sinauer, 546 pp. 3 Ragge, D.R and Reynold, J. 1998. The songs of the grasshoppers and crickets of Western Europe. Harley Books, Natural History Museum, 596 pp.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik8324
Laboratuvar8324
Tartışma14228
Alan Gezisi5420
Alan Çalışması5210
Makale Kritik Etme5210
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)212
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ13 4  3  
ÖÇ24       
ÖÇ33 3   3 
ÖÇ4  4     
ÖÇ54 3 3   
ÖÇ6        
ÖÇ7        
ÖÇ8        
ÖÇ9        
ÖÇ10        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00