Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ660 | POLİMERAZ ZİNCİR REAKSİYONU ÇEŞİTLERİ VE UYGULAMA ALANI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı farklı PCR teknikleri ve uygulama alanları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Zeynep KOLÖREN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | PCR çeşitleri ve bu tekniği kullanırken karşılaşılan problemler ve çözüm yolları hakkında bilgi kazanır | 2 | PCR çeşitleri arasındaki farkları, ne zaman neşekilde kullanılmaları gerektiği, avantaj ve dezavantajları hakkında bilgi kazanır | 3 | Çeşitli PCR teknikleri kullanılarak yapılan çalışmaları kapsayan seminerler vererek elde ettikleri bilgiyi yorumlama ve bunları diğer arkadaşları ile paylaşmayı öğrenecekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
PCR nedir , Konvensiyonel PCR ve uygulama alanları, Nested PCR ve uygulama alanları, Real time PCR, kantitatif PCR uygulanırken karşılaşılan problemler, standart PCR tekniğiyle kıyaslanması, Taqman ve multiplex real time PCR teknikleri ve uygulama alanları, Mutasyon tarama ve PCR |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | PCR nedir
Konvensiyonel PCR ve uygulama alanları
| | | 2 | Nested PCR ve uygulama alanları | | | 3 | Real time PCR | | | 4 | RT PCR ve uygulama alanları | | | 5 | Asimetrik PCR ve uygulama alanları | | | 6 | Çoklu (Multiplex) PCR | | | 7 | Rastgele Çoğaltılmış Polimorfik DNA (RAPD) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | PCR-RFLP | | | 10 | Mutasyon tarama ve PCR | | | 11 | PCR uygulamasında karşılaşılan problemler,çözüm yolları ve optimizasyon | | | 12 | Öğrenci Seminerleri | | | 13 | Öğrenci Seminerleri | | | 14 | Öğrenci Seminerleri | | | 15 | Öğrenci Seminerleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cornel Mülhardt, 2007. Molecular Biyoloji and Genomics, Germany
Robert F. Weaver, 2008. Molecular Biyoloji. Fourth edition |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 6 | 4 | 24 |
Beyin Fırtınası | 6 | 4 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|