|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ649 | BALIK SİSTEMATİĞİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Taksonomi ve sistematiğin anlatımı, bilimsel sınıflandırmanın önemi, Türkiye içsu balıklarının taksonomik, ekolojik ve zoocoğrafik özelliklerinin tanıtımı | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof.Dr.Derya BOSTANCI | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye içsu balıkların taksonomik ve biyolojik özelliklerini öğrenme, biyolojik çeşitlilik ve endemizm konusunda bilgi sahibi olmak | 2 | Türkiye'nin biyolojik zenginliklerinden içsu balıklarının öğretilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dersin genel içeriği üç aşamadan oluşmaktadır: 1- Türkiye içsu balıkları konusunda genel bilgi ve zoocoğrafik özellikler 2- Taksonomi ve sistematiğin anlatımı, balıklarının taksonomik özellikleri ve sınıflandırılma yöntemleri, tatlısu balıklarının biyolojik ve ekolojik özellikleri 3- Türkiye’deki endemik türler ve yayılış alanları, içsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar; Acipensendae, Anguillidae, Mastacembelidae, Clupeidae, Salmonidae, Esocidae, Cyprinidae, Cobitidae, Ariidae, Siluridae, Bagridae, Sisoridae, Clariidae, Gasterosteidae, Syngnathidae, Cyprinodontidae, Poecilidae, Mugilidae, Atherinidae, Percidae, Blenniidae, Gobiidae, Pleunonectidae üyelerinin örnek türleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş: Amaç, kapsam ve temel tanımların anlatımı, kaynaklara ulaşım
| | | 2 | Türkiye içsu balıkları konusunda genel bilgi ve zoocoğrafik özellikleri
| | | 3 | Taksonomi ve sistematiğin örnekler üzerinde anlatımı | | | 4 | Taksonomi ve sistematiğin örnekler üzerinde anlatımı (devam) | | | 5 | Balıklarının taksonomik özellikleri ve sınıflandırılma yöntemleri
| | | 6 | Balıklarının taksonomik özellikleri ve sınıflandırılma yöntemleri (devam) | | | 7 | Türkiye’deki endemik içsu balıkları ve yayılış alanları
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Acipenseridae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri | | | 10 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Anguillidae ve Clupeidae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri | | | 11 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Salmonidae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri
| | | 12 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Cyprinidae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri
| | | 13 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Siluridae, Bagridae, Clariidae, Gasterosteidae, Syngnathidae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri | | | 14 | İçsularımızda yayılış gösteren önemli familyalar: Mugilidae, Atherinidae, Percidae, Blenniidae ve Gobiidae, Pleunonectidae’nin taksonomik, biyolojik ve zoocoğrafik özellikleri | | | 15 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 3 | 1 | 3 | Derse Katılım | 16 | 3 | 48 | Tartışma | 16 | 3 | 48 | Soru-Yanıt | 16 | 3 | 48 | Beyin Fırtınası | 16 | 3 | 48 | Seminer | 3 | 1 | 3 | Makale Yazma | 8 | 2 | 16 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|