Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ636 | ENTOMOLOJİK MÜZE METOTLARI | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu kursun amacı böceklerin toplanması ve preparasyonu kousunda temel arazi ekipmanları ve müzeye kazandırma sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır. Bilimsel amaçlı olarak böceklerin nasıl toplandıkları, müze materyali haline nasıl getirildikleri, etiketleme ve taksonomik karakterlerin peparasyonu gibi yöntemleri öğrenciler bu ders içerisinde öğreneceklerdir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Böcek toplama tekniklerini ve yakalama yöntemlerini bilir | 2 | Farklı habitatlarda yaşayan böceklere uygulanan farklı toplama yöntemlerini bilir | 3 | Böcekleri germe, tahnit ve etiketleme yöntemlerini bilir | 4 | Böcek kolleksiyonlarının bakımını ve korunmasını bilir | 5 | Müze materyallerinin önemini ve korunmasını kavramış olur. | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | | 10 | | 11 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Böcekler tüm hayvan türlerinin %70 inden fazla türe sahip büyük bir gruptur. Hemen bir çok habitatta yaşayan hem biyolojik hem de ekonomik açıdan en önemli grup olan böcekler bir çok araştırıcı tarafından çalışılmaktadır. Böcekleri toplama ve yakalama teknikleri, müze materyali haline getirilmeleri, üzerinde takonomik ve diğer amaçlı yapılacak çalışmalara yönelik preparasyonların hazırlanması, etiketleme, iğneleme, germe, tahnit ve böcek müzeciliği konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Böcek yakalamada kullanılan alet ve teçhizatlar | | | 2 | Böcek yakalamada kullanılan alet ve teçhizatlar | | | 3 | Yakalama ve toplama teknikleri | | | 4 | Yakalama ve toplama teknikleri | | | 5 | Yakalama ve toplama teknikleri | | | 6 | Akuatik böcekleri toplama teknikleri | | | 7 | Toprak ve döküntüde yaşayan böcekleri yakalama teknikleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Ektoparazitleri örnekleme yöntemleri | | | 10 | Örneklerin korunması ve preparasyon teknikleri | | | 11 | İğneleme ve germe teknikleri | | | 12 | Taksonomik karakterlerin hazırlanması | | | 13 | Etiketleme | | | 14 | Kolleksiyonlar ve korunmaları | | | 15 | Örneklerin transfer teknikleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Schauff, M. E. 1986. Collecting and Preserving Insects and Mites. Systematic Entomology Laboratory, USDA, National Museum of Natural History, NHB 168, Washington, D.C. 20560
İlave Kaynak
2 Kıyak, S. 2000, Entomolojik Müze Metotları, VII+201 s., 75 sekil, Öğün Matbaası-Ankara
3 Johnson, N. F. and Triplehorn, C. A. 2004. Borror and DeLong's Introduction to the Study of Insects. 7th edition, 888 pp. Cengage Learning.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Alan Gezisi | 5 | 3 | 15 |
Alan Çalışması | 5 | 3 | 15 |
Proje Sunma | 2 | 10 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | | | | | | 5 | ÖÇ2 | | | 4 | | | | 3 | | ÖÇ3 | 3 | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | 3 | | ÖÇ5 | 4 | | 5 | | | | 4 | | ÖÇ6 | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|