Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ625FİKOLOJİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Alglerin morfolojileri, sitolojileri, ekolojileri ve ekonomik önemleri konusunda öğrencilerin bilgi, beceri ve donanımını artırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Beyhan TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Alglerin hücresel özellikleri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2Ökaryotik hücrelerin orijinini kavrayacaktır.
3Alglerin morfolojik çeşitliliğini ve özelliklerini kavrayacaktır.
4Alglerin ekolojik ve ekonomik önemini kavrayacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Alg kavramı, alglerin sistematikteki yeri, prokaryot ve ökaryot alg hücrelerinin yapısı, ökaryot hücrelerin evrimi, alglerin yapısal özellikleri, alglerde morfolojik çeşitlilik, alglerde üreme, alg ekolojisi, algal ürünler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Alglerin tanımı ve sistematikteki yeri
2Prokaryot alg hücrelerinin yapısı
3Endosimbiyosis ve ökaryot alglerin orijini
4Ökaryot alg hücrelerinin yapısı
5Alglerde kamçı, hücre çeperi ve kokkolitler
6Alg plastidlerinin yapısı
7Alglerde bulunan renk maddeleri, depo besin maddeleri ve alglerde beslenme
8Arasınav
9Ökaryotik alg hücrelerindeki organellerin yapısı
10Alglerde tallus tipleri
11Alglerde üreme
12Tatlı su alglerinin ekolojisi
13Deniz alglerinin ekolojisi
14Alglerden elde edilen maddeler ve kullanım alanları
15Alglerin besin olarak kullanımı
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Graham, L.E. & Wilcox, L.W., 2000. Algae. Prentice-Hall Inc., Upper Saddle River, NJ. 2 Hoek, C., Mann, D.G. & Jahns, H.M., 1995. Algae. An introduction to phycology. Cambridge University Press, UK. 3 Round, F.E., 1973. The Biology of the Algae. 2nd ed., Edward Arnold Limited, London. 4 Barsanti, L. & Gualtieri, P., 2006. Algae: anatomy, biochemistry, and biotechnology, CRS pres, Taylor & Francis group, USA. 5 Lee, R.E., 2008. Phycology. Fourth ed., Cambridge University Press, UK.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Laboratuvar8216
Tartışma818
Soru-Yanıt10220
Alan Çalışması818
Rapor Hazırlama8216
Rapor Sunma8216
Seminer8216
Makale Kritik Etme8216
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ15  5  5 
ÖÇ25  5  5 
ÖÇ35  5  5 
ÖÇ45  5  5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00