|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ626 | HİDROBİYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Hidrobiyolojide nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Beyhan TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Suların temel morfometrik özellikleri, kullanımları ve problemleri üzerinde yeterli, kullanılabilir bilgi ve beceri kazanır. | 2 | Suların fiziko-kimyasal özelliklerini tanımlayarak bu özelliklerin analizini yapabilir. | 3 | Planktonik örnekleme yaparak kalitatif ve kantitatif inceleme yapabilir. | 4 | Su kaynakların temel özellikleri ve problemleri üzerinde araştırma inceleme yapabilir ve sorunlarını tanımlayarak çözüm önerileri ortaya koyabilir. | 5 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Akuatik çevrelerde biyomasın belirlenmesi; Fitoplanktonun kalitatif ve kantitatif analizi; sayım teknikleri; Pigment analizi; Su ve organizma alma ve analiz teknikleri; Metotların seçiminde kullanılan keriterler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, tatlı sularda başlıca araştırma yöntemleri
| | | 2 | Göl ve akarsu habitatlarının morfometrik özelliklerinin belirlenmesi, GPS, çekül, navigasyon vb. kullanılması
| | | 3 | Tatlı suların fiziksel özelliklerinin belirlenmesi, ışık geçirgenliğinin ölçümü, secchi diski yöntemi, Seston (AKM) tayini
| | | 4 | Bulanıklığın belirlenmesi, turbidimetre kullanılması
| | | 5 | Kimyasal özelliklerin belirlenmesi, çözünmüş oksijeni ölçme yöntemleri
| | | 6 | pH analizi, iletkenlik (EC) ölçümü, TDS ölçümü
| | | 7 | Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
| | | 10 | Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
| | | 11 | Biyolojik analizlere giriş, floristik araştırmalar
| | | 12 | Planktonik örnekelrin toplanması, tespiti ve teşhisi
| | | 13 | Bentik örneklerin toplanması, tespiti ve teşhisi
| | | 14 | Sayım yöntemleri
| | | 15 | Sularda klorofil-a ve diğer fotosentetik pigmentlerin analizi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Wetzel, R. G., and G. E. Likens. 1991. Limnological Analyses. 2nd Edition. Springer-Verlag. New York. Flow and velocity: http://water.usgs.gov/pubs/circ1123/collection.html.
İlave Kaynak
2 APHA. 2000. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 21st ed. Eaton, A.D., Clesceri, L.C. and Greenberg, A. E. (eds.). American Public Health Association, Washington, DC.
3 Hauer, F.R. & Lamberti, G.A., 2007. Methods in Stream Ecology. Second Edition, Academic Press is an imprint of Elsevier, USA.
4 Hötzel, G. & Croome, R., 1999. A Phytoplankton Methods Manual for Australian Freshwaters, Land and Water Resources Research and Development Corporation, Canberra.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 8 | 3 | 24 | Laboratuvar | 8 | 3 | 24 | Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 4 | 32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|