Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ626HİDROBİYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Hidrobiyolojide nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenmek ve uygulamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Beyhan TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Suların temel morfometrik özellikleri, kullanımları ve problemleri üzerinde yeterli, kullanılabilir bilgi ve beceri kazanır.
2Suların fiziko-kimyasal özelliklerini tanımlayarak bu özelliklerin analizini yapabilir.
3Planktonik örnekleme yaparak kalitatif ve kantitatif inceleme yapabilir.
4Su kaynakların temel özellikleri ve problemleri üzerinde araştırma inceleme yapabilir ve sorunlarını tanımlayarak çözüm önerileri ortaya koyabilir.
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Akuatik çevrelerde biyomasın belirlenmesi; Fitoplanktonun kalitatif ve kantitatif analizi; sayım teknikleri; Pigment analizi; Su ve organizma alma ve analiz teknikleri; Metotların seçiminde kullanılan keriterler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, tatlı sularda başlıca araştırma yöntemleri
2Göl ve akarsu habitatlarının morfometrik özelliklerinin belirlenmesi, GPS, çekül, navigasyon vb. kullanılması
3Tatlı suların fiziksel özelliklerinin belirlenmesi, ışık geçirgenliğinin ölçümü, secchi diski yöntemi, Seston (AKM) tayini
4Bulanıklığın belirlenmesi, turbidimetre kullanılması
5Kimyasal özelliklerin belirlenmesi, çözünmüş oksijeni ölçme yöntemleri
6pH analizi, iletkenlik (EC) ölçümü, TDS ölçümü
7Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
8Arasınav
9Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
10Nütrientlerin analizi, spektrofotometrik yöntem
11Biyolojik analizlere giriş, floristik araştırmalar
12Planktonik örnekelrin toplanması, tespiti ve teşhisi
13Bentik örneklerin toplanması, tespiti ve teşhisi
14Sayım yöntemleri
15Sularda klorofil-a ve diğer fotosentetik pigmentlerin analizi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Wetzel, R. G., and G. E. Likens. 1991. Limnological Analyses. 2nd Edition. Springer-Verlag. New York. Flow and velocity: http://water.usgs.gov/pubs/circ1123/collection.html. İlave Kaynak 2 APHA. 2000. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. 21st ed. Eaton, A.D., Clesceri, L.C. and Greenberg, A. E. (eds.). American Public Health Association, Washington, DC. 3 Hauer, F.R. & Lamberti, G.A., 2007. Methods in Stream Ecology. Second Edition, Academic Press is an imprint of Elsevier, USA. 4 Hötzel, G. & Croome, R., 1999. A Phytoplankton Methods Manual for Australian Freshwaters, Land and Water Resources Research and Development Corporation, Canberra.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik8324
Laboratuvar8324
Örnek Vaka İncelemesi8432
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6424
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ155555555
ÖÇ25       
ÖÇ35       
ÖÇ45       
ÖÇ55       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00