|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBİ624 | TATLI SU BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Tatlısuların önemi, göllerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ve diğer jeolojik özellikleri, göllerin trofik yapısı, besin zinciri, besin ağı, enerji döngüsü ve primer prodüktivitesi konusunda öğrencilerin bilgi, beceri ve donanımını artırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Beyhan TAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tatlı suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik değişkenleri hakkında bilgi sahibi olacak, bunların ekolojik ilişkilerini açıklayabilecektir. | 2 | Gölün ekolojik kısımlarını ve bu bölgelerdeki canlı çeşitliliğini açıklayabilecektir. | 3 | Göllerde nütrientlerin önemini ve nütrient döngülerini kavrayacaktır. | 4 | Göllerde besin zinciri, madde ve enerji akışını tanımlayabilecektir. | 5 | Birincil üretimde alglerin rolü ve algal biyomasın ölçümü konusunda bilgi sahibi olacaktır. | 6 | Göllerde trofik yapının nasıl belirlendiğini açıklayabilecektir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tatlı suyun önemi;
Göllerin fiziksel yapısı ve jeolojik özellikleri;
Kimyasal özellikler, genel göl kimyası;
Biyolojik özellikler;
Besin zinciri, besin piramidi, göllerde madde ve enerji akışı, primer üretim;
Trofik statü. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş, hidrolojik döngü, tatlı suyun önemi
| | | 2 | Göllerin fiziksel yapısı ve jeolojik özellikleri: göl değişkenleri,
| | | 3 | Işık, ışığa göre göllerin tabakalaşması, yoğunluk,
| | | 4 | Termal tabakalaşma, termal tabakalaşmaya göre göl tipleri,
| | | 5 | Açık göl ve kapalı göl sistemlerinin karşılaştırılması;
| | | 6 | Kimyasal özellikler, genel göl kimyası: çözünmüş oksijen, çözünmüş oksijene göre mevsimsel tabakalaşma,
| | | 7 | Nütrientler, nütrient döngüleri
| | | 8 | Arasınav | | | 9 | Biyolojik özellikler: göl zonları,
| | | 10 | Göl organizmaları,
| | | 11 | Besin zinciri, besin piramidi, göllerde madde ve enerji akışı,
| | | 12 | Primer üretim, alglerde klorofil-a ölçümü, algal süksesyon,
| | | 13 | Tüketiciler, ayrıştırıcılar;
| | | 14 | Trofik statü;
| | | 15 | Ötrofikasyon.
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Wetzel, R.G., 2001. Limnology: Lake and River Ecosystems, Academic Press, USA.
Horne, A.J. & Goldman, C.R., 1994. Limnology. McGraw-Hill Inc. New York.
Lampert, W. & Sommer, U., 2007. Limnoecology: The Ecology of Lakes and Streams. 2nd ed., Oxford University Press Inc., New York.
Tanyolaç, J., 2009. Limnoloji (Tatlısu Bilimi). Hatiboğlu Yayınevi, Ankara.
Cirik, S. & Cirik, Ş., 1999. Limnoloji. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 8 | 1 | 8 | Laboratuvar | 8 | 1 | 8 | Tartışma | 4 | 2 | 8 | Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 | Gözlem | 4 | 2 | 8 | Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 | Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 | Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 | Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | | | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|