Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ624TATLI SU BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tatlısuların önemi, göllerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri ve diğer jeolojik özellikleri, göllerin trofik yapısı, besin zinciri, besin ağı, enerji döngüsü ve primer prodüktivitesi konusunda öğrencilerin bilgi, beceri ve donanımını artırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Beyhan TAŞ
Öğrenme Çıktıları
1Tatlı suyun fiziksel, kimyasal ve biyolojik değişkenleri hakkında bilgi sahibi olacak, bunların ekolojik ilişkilerini açıklayabilecektir.
2Gölün ekolojik kısımlarını ve bu bölgelerdeki canlı çeşitliliğini açıklayabilecektir.
3Göllerde nütrientlerin önemini ve nütrient döngülerini kavrayacaktır.
4Göllerde besin zinciri, madde ve enerji akışını tanımlayabilecektir.
5Birincil üretimde alglerin rolü ve algal biyomasın ölçümü konusunda bilgi sahibi olacaktır.
6Göllerde trofik yapının nasıl belirlendiğini açıklayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tatlı suyun önemi; Göllerin fiziksel yapısı ve jeolojik özellikleri; Kimyasal özellikler, genel göl kimyası; Biyolojik özellikler; Besin zinciri, besin piramidi, göllerde madde ve enerji akışı, primer üretim; Trofik statü.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, hidrolojik döngü, tatlı suyun önemi
2Göllerin fiziksel yapısı ve jeolojik özellikleri: göl değişkenleri,
3Işık, ışığa göre göllerin tabakalaşması, yoğunluk,
4Termal tabakalaşma, termal tabakalaşmaya göre göl tipleri,
5Açık göl ve kapalı göl sistemlerinin karşılaştırılması;
6Kimyasal özellikler, genel göl kimyası: çözünmüş oksijen, çözünmüş oksijene göre mevsimsel tabakalaşma,
7Nütrientler, nütrient döngüleri
8Arasınav
9Biyolojik özellikler: göl zonları,
10Göl organizmaları,
11Besin zinciri, besin piramidi, göllerde madde ve enerji akışı,
12Primer üretim, alglerde klorofil-a ölçümü, algal süksesyon,
13Tüketiciler, ayrıştırıcılar;
14Trofik statü;
15Ötrofikasyon.
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wetzel, R.G., 2001. Limnology: Lake and River Ecosystems, Academic Press, USA. Horne, A.J. & Goldman, C.R., 1994. Limnology. McGraw-Hill Inc. New York. Lampert, W. & Sommer, U., 2007. Limnoecology: The Ecology of Lakes and Streams. 2nd ed., Oxford University Press Inc., New York. Tanyolaç, J., 2009. Limnoloji (Tatlısu Bilimi). Hatiboğlu Yayınevi, Ankara. Cirik, S. & Cirik, Ş., 1999. Limnoloji. Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik818
Laboratuvar818
Tartışma428
Soru-Yanıt428
Gözlem428
Alan Çalışması8216
Rapor Hazırlama8216
Rapor Sunma8216
Makale Kritik Etme5210
Bireysel Çalışma11414
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11414
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)188
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ155555555
ÖÇ25       
ÖÇ35       
ÖÇ45       
ÖÇ55       
ÖÇ65       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00