Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBİ614BİTKİ-TOPRAK İLİŞKİLERİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin ana amacı toprağın genel karakterlerini, toprak besin elementlerini, toprak organizmalarını öğretmek ve bitki toprak ilişkilerini açıklamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Tuğba B. ÖZBUCAK
Öğrenme Çıktıları
1Toprak özellikleri ile bitkiler arasındaki ilişkileri kavrayacaklar
2 Organik maddelerin toprağın besin maddesine etkisini öğrenecekler
3Toprak kolloidlerinin özelliklerini ve toprak içindeki fonksiyonlarını öğrenecekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu dersin genel içeriği 9 basamaktan oluşmaktadır : 1- Toprak nedir? 2- Toprağın yapısı. 3- Genel toprak özellikleri. 4- Toprak tekstürü. 5- Toprak besin elemenleri. 6- Toprak kolloidleri. 7- Toprak organizmaları. 8- Toprakta bulunan bitki elementleri. 9- Bitki ve toprak mineral içeriğinin karşılaştırılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Toprak ana materyal çeşitleri
2Toprak yapısında bulunan mineraller
3Toprakların oluşumu
4Toprağın karakter kazanmasında rol oynayan faktörler
5Topraklarda bulunan bitki besin maddeleri
6Toprağın genel yapısı
7Seminer
8Ara sınav
9Topraktan minerallerin alınımı
10Toprak ve bitkiler arasındaki ilişkiler
11Toprak ve bitkiler arasındaki ilişkiler
12Toprak reaksiyonu
13Toprak organik maddelerinin toprak özelliklerine olan etkisi
14Toprak kolloidleri
15Seminer
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kılınç, M., Kutbay H.G., Yalçın, E., Bilgin, A. 2006. Bitki Ekolojisi ve Bitki Sosyolojisi Uygulamaları. Palme Yayıncılık,Ankara. Kaçar, B., İnal, A. 2010. Bitki Analizleri. Nobel Yayın Dağıtım. Taiz, L and Zeiger, E. 2007;Bitki Fizyolojisi (Çeviri editörü: İsmail TÜRKAN), Palme yayıncılık, Ankara. Karaman, M.R. 2012. Bitki Besleme. Gübretaş Rehber Kitaplar Dizisi:2, Ankara. Kılınç, M., Kutbay, G. 2004. Bitki Ekolojisi. Palme Yayıncılık, Ankara. İlgili araştırma makaleleri
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım16232
Tartışma16232
Soru-Yanıt16232
Seminer16232
Makale Kritik Etme16232
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ122231211
ÖÇ213111122
ÖÇ331211312
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00