Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT612-16DENİZ ÜZERİNDE KURULAN RÜZGAR TÜRBİNLERİ Zorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Deniz suyunun yıl içinde sürekli olarak belli bir sıcaklık değerinde bulunmasından dolayı değişen atmosfer sıcaklıkları sürekli olarak deniz yüzeyinde rüzgar oluşturur. Bu rüzgarları kullanarak enerji üretebilmek için rüzgar türbinleri kurulur.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Deniz yüzeyinde rüzgar oluşumunu öğrenme
2Rüzgâr enerjisi karakteristik özelliklerini kavrama
3Rüzgar türbünlerini öğrenir.
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Deniz üzerinde Rüzgarın oluşumu, Deniz üzerine kurulan rüzgar türbin yerlerinin belirlenmesi, Rüzgar enerjisinden yararlanmada geçmişten bugüne yapılan çalışmalar, Rüzgardaki enerji ve kullanılabilirlik (Betz çarpanı), Rüzgar potansiyelini belirleme, Rüzgar türbünlerini (yatay ve dikey eksenli türbünler, düşük ve yüksek güç türbünlerine genel bakış). Rüzgardan enerji elde etmede ülkemizde ve dünyada son gelişmeler ve geleceğe yönelik politikalar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Enerji ve önemi
2Deniz suyu sıcaklığının atmosfere etkisi
3Türkiye’de ve dünyada rüzgar türbinlerini kurmaya uygun deniz yüzeyleri
4Türkiye’de ve dünyada rüzgar türbinlerini kurmaya uygun deniz yüzeyleri
5Rüzgâr enerjisi ve karakteristik özellikleri
6Deniz üzerinde kullanılacak rüzgar türbinleri
7Rüzgâr türbinlerinin kanat ve pervane yapıları
8Proje sunumu
9Ara sınav
10Deniz suyu yüzeyine kurulacak rüzgar santralleri
11Rüzgar enerjisi sistemlerinin elektriksel yapısı
12Rüzgar türbinlerinde kullanılan genaratörler
13Rüzgar türbinlerinde kullanılan genaratörler
14Proje sunumu
15Proje sunumu
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Durak, M. ve Özer, S., Rüzgar enerjisi: teori ve uygulama İmpress, (2008). TWIDELL, J., (2005). Renewable Energy Resources. Academic Press Johansson T. B., Kelly H., Reddy A.K.N., Williams R.H. (1993). Renewable Energy. Island Press Harrison R., Large Wind Turbines: Design and Economics, Wiley, 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım294116
Proje Hazırlama13030
Proje Sunma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ114          
ÖÇ214          
ÖÇ3234         
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00