|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT695 | BALIKÇI GEMİLERİ İÇİN SEYİR TEKNİKLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Düzlem seyir bilgisinin öğrenciye verilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | değişik seyir tekniklerinin tanımını yapabilirler. | 2 | cayro pusula ve manyetik pusula hakkında bilgi sahibi olurlar. | 3 | cayro pusula ve manyetik pusulanın hatalarını saptayabilirler. | 4 | kıyı seyri yöntemlerini kullanarak fix mevkilerini tespit edebilecekler ve fix mevki koyma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar. | 5 | seyirde kullanılan aletler ve seyir yardımcılarını kullanma yeteneğine sahip olurlar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Özel seyir türlerinin tanıtılması, düzlem seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyri, düzlem seyri ve markator seyri problemleri, Rota ve kerteriz kavramı, gerçek ve göreli kerteriz ve çevrimleri, manyetik puslanın tarihçesi, kısımları, doğal ve yapay sapmanın tanıtımı, doğal ve yapay sapmanın pusla değerine uygulanması ile hakiki rota değerini bulma veya tersi olarak pusla değerini bulma, yapay sapma çizelgesinin hazırlanışı, manyetik pusla düzeltmesi, Cayro puslanın tanıtımı ve çalışma prensibi, cayro pusla hatasını tespit yöntemleri, köprüüstünde seyirle ilgili olarak kullandığımız tüm seyir aletlerinin tanıtımı, parekete seyri, DR, EP, FIX mevkilerinin öğretilmesi, kıyı seyri yöntemleri, radarın kıyı seyrinde kullanımı, kılavuz kitapları ve haritalarının kullanımı. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Özel seyir türlerinin tanıtılması. Düzlem seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyrinin anlatılması | | | 2 | Düzlem seyri ve markator seyri problemlerinin çözümü | | | 3 | Rota ve kerteriz kavramı, gerçek ve göreli kerteriz ve çevrimleri | | | 4 | Manyetik puslanın tarihçesi, kısımları | | | 5 | Doğal ve yapay sapmanın tanıtımı | | | 6 | Doğal ve yapay sapmanın pusla değerine uygulanması ile hakiki rota değerini bulma veya tersi olarak pusla değerini bulma | | | 7 | Yapay sapma çizelgesinin hazırlanışı | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Manyetik pusla düzeltmesi | | | 10 | Cayro puslanın tanıtımı ve çalışma prensibi | | | 11 | Cayro pusla hatasını tespit yöntemleri | | | 12 | Köprüüstünde seyirle ilgili olarak kullandığımız tüm seyir aletlerinin tanıtımı | | | 13 | Parekete seyri, DR, EP, FIX mevkilerinin öğretilmesi | | | 14 | Kıyı seyri yöntemleri, radarın kıyı seyrinde kullanımı | | | 15 | Kılavuz kitapları ve haritalarının kullanımı | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Yağız, F. 2000; Seyir-2, Tasarım Matbaacılık, İstanbul
Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA
Sügen, Y. 2003; Kaptanın Kılavuzu, Beta Yayınları, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1,5 | 1,5 | Final Sınavı | 1 | 1,5 | 1,5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 | Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|