Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT695BALIKÇI GEMİLERİ İÇİN SEYİR TEKNİKLERİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Düzlem seyir bilgisinin öğrenciye verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1değişik seyir tekniklerinin tanımını yapabilirler.
2cayro pusula ve manyetik pusula hakkında bilgi sahibi olurlar.
3cayro pusula ve manyetik pusulanın hatalarını saptayabilirler.
4kıyı seyri yöntemlerini kullanarak fix mevkilerini tespit edebilecekler ve fix mevki koyma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
5seyirde kullanılan aletler ve seyir yardımcılarını kullanma yeteneğine sahip olurlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Özel seyir türlerinin tanıtılması, düzlem seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyri, düzlem seyri ve markator seyri problemleri, Rota ve kerteriz kavramı, gerçek ve göreli kerteriz ve çevrimleri, manyetik puslanın tarihçesi, kısımları, doğal ve yapay sapmanın tanıtımı, doğal ve yapay sapmanın pusla değerine uygulanması ile hakiki rota değerini bulma veya tersi olarak pusla değerini bulma, yapay sapma çizelgesinin hazırlanışı, manyetik pusla düzeltmesi, Cayro puslanın tanıtımı ve çalışma prensibi, cayro pusla hatasını tespit yöntemleri, köprüüstünde seyirle ilgili olarak kullandığımız tüm seyir aletlerinin tanıtımı, parekete seyri, DR, EP, FIX mevkilerinin öğretilmesi, kıyı seyri yöntemleri, radarın kıyı seyrinde kullanımı, kılavuz kitapları ve haritalarının kullanımı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Özel seyir türlerinin tanıtılması. Düzlem seyri, volta seyri, enlem seyri, orta enlem seyrinin anlatılması
2Düzlem seyri ve markator seyri problemlerinin çözümü
3Rota ve kerteriz kavramı, gerçek ve göreli kerteriz ve çevrimleri
4Manyetik puslanın tarihçesi, kısımları
5Doğal ve yapay sapmanın tanıtımı
6Doğal ve yapay sapmanın pusla değerine uygulanması ile hakiki rota değerini bulma veya tersi olarak pusla değerini bulma
7Yapay sapma çizelgesinin hazırlanışı
8Arasınav
9Manyetik pusla düzeltmesi
10Cayro puslanın tanıtımı ve çalışma prensibi
11Cayro pusla hatasını tespit yöntemleri
12Köprüüstünde seyirle ilgili olarak kullandığımız tüm seyir aletlerinin tanıtımı
13Parekete seyri, DR, EP, FIX mevkilerinin öğretilmesi
14Kıyı seyri yöntemleri, radarın kıyı seyrinde kullanımı
15Kılavuz kitapları ve haritalarının kullanımı
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yağız, F. 2000; Seyir-2, Tasarım Matbaacılık, İstanbul Bowditch, N. 2002; The American Practical Navigator, National Imagery and Mapping Agency, Maryland, USA Sügen, Y. 2003; Kaptanın Kılavuzu, Beta Yayınları, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11,51,5
Final Sınavı11,51,5
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
Bireysel Çalışma8540
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma8540
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)167,0
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1533114453344
ÖÇ2544214444433
ÖÇ3443215445445
ÖÇ4433114435545
ÖÇ5543213554343
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00