Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT689 | DENİZEL ÇEVREDE MODELLEME | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Sayısal çözüm yöntemlerini öğretmek, fiziksel deniz modelleri ve ekosistem modelleri konularında temel bilgileri kazandırmak, giriş seviyesinde uygulamalar yaptırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Department Lecturer |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Denizel çevrede modelleme kavramını ve sürecini öğrenirler. | 2 | Sayısal çözüm yöntemlerini öğrenirler | 3 | Fiziksel modelleri ve ekosistem modellerini kavrarlar ve uygulamalarını yapabilirler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sayısal yöntemler, modelleme kavramı ve süreci. Ekosistem modelleri ve fiziksel modeller, uygulamaları ve etkileşimleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sayısal yöntemler, modelleme kavramı ve süreci | | | 2 | Bigisayar mimarisine giriş ve bilgisayar aritmetiği | | | 3 | İnterpolasyon, sayısal diferansiyel ve sayısal integrasyon | | | 4 | Uzay Diskritizasyonu | | | 5 | Lineer denklem sistemlerinin sayısal çözümleri | | | 6 | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri | | | 7 | Deniz ekosistemi ve denizel süreçler | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | NPZ modelleri ve plankton dinamikleri | | | 10 | Kompleks ekosistem modelleri | | | 11 | Ekosistem modeli Karadeniz uygulaması | | | 12 | Okyanus için ilkel denklem setleri | | | 13 | Bölgesel ve Küresel fiziksel modeller | | | 14 | ROMS (Okyanus Modeli) ile Okyanus modeli uygulaması | | | 15 | Fiziksel Model ve Ekosistem modeli etkileşimleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Haidvogel, D. B., & Beckmann, A. (1999). Numerical ocean circulation modeling.
2 Kantha, L. H., & Clayson, C. A. (2000). Numerical models of oceans and oceanic processes (Vol. 66). Academic press.
3 Çeşitli Bilimsel Makaleler
İlave Kaynak
4 Chapra, S. C., & Canale, R. P. (2012). Numerical methods for engineers (Vol. 2). McGraw-Hill.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Beyin Fırtınası | 10 | 2 | 20 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|