Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT686-15İKLİM-DENİZEL PROSESLER VE DENİZEL POPULASYON ÜZERİNDEKİ ETKİSİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
İklim ve denizel süreçler arasındaki etkileşimi anlamak ve bunların deniz ekosistemi üzerindeki etkilerini tanımlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Demet BİLTEKİN
Öğrenme Çıktıları
1İklim-okyanus etileşimlerini ve bunların deniz ekosistemi üzerindeki etkilerini tayin edebilir
2Kısa ve uzun dönem iklimsel döngülerin denizel populasyonlara etkisini anlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Denizel ekosistemler durağan olmayan ortamlardır, fakat çevresel koşullar ve iklimden etkilenirler. Okyanus biyojeokimyasını ve denizel yaşamı etkilerler. Bu ders akıntılar, deniz alt suyunun üste yükselmesi, mezo- ve yarı mezo- ölçekli girdaplar, biyojeokimyasal ve biyolojik özellikler (örneğin, ısı, besleyici maddeler, oksijen, çözünmüş karbon, vb.), denizel ve tatlı su ortamları, kıyı ortamlarını kapsayacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Atmosfer-Okyanus etkileşimleri
2Okyanus tabakalanması
3Küresel iklim değişimi ve denizel canlılar
4Kıyısal upwelling
5Okyanus ısınmasının etkileri
6Denizel CO2 alımı
7Denizel ve tatlı su ortamları
8Arasınav
9Kıyısal sistemler
10Sediment konsantrasyonu ve taşınımı
11Akıntılar ve okyanus sirkülasyonu
12Deniz seviyesi değişimleri
13İklim değişimlerinin sosyo-ekonomik etkileri
14Ultraviyole radyasyondaki değişimlerin etkileri
15Karbon döngüsü ve iklim değişimleri
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Hardman-Mountford, N. J. and Huthnance, J. M., 2006. The development of useful indicators for marine processes and climate (MPC) and underwater sound. A report produced by the Plymouth Marine and Proudman Oceanography Laboratories, 2006. P:1-99. 2 Occhipinti-Ambrogi, A., 2007. Global change and marine communities: Alien species and climate change. Marine Pollution Bulletin 55 (2007) 342–352. 3 The 2nd of 5 reports produced to support Charting Progress-an Integrated Assessment of the State of UK Seas. Marine Processes and Climate, 2005 4 Barange, M., Perry, R.I., 2009. Physical and ecological impacts of climate change relevant to marine and inland capture fisheries and aquaculture. In K. Cochrane, C. De Young, D. Soto and T. Bahri (eds). Climate change implications for fisheries and aquaculture: overview of current scientific knowledge. FAO Fisheries and Aquaculture Technical Paper. No. 530. Rome, FAO. pp. 7–106. 5 Burkett, V., Codignotto, J.O.,, Forbes, D.L., Mimura, N., Beamish, R.J., Ittekkot, V., 2001. Coastal Zones and Marine Ecosystems. IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) Report, chapter 6, 2001.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik10330
Rapor Sunma10220
Proje Hazırlama10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434343343343
ÖÇ2334333433333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00