|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT686-15 | İKLİM-DENİZEL PROSESLER VE DENİZEL POPULASYON ÜZERİNDEKİ ETKİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | İklim ve denizel süreçler arasındaki etkileşimi anlamak ve bunların deniz ekosistemi üzerindeki etkilerini tanımlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Demet BİLTEKİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İklim-okyanus etileşimlerini ve bunların deniz ekosistemi üzerindeki etkilerini tayin edebilir | 2 | Kısa ve uzun dönem iklimsel döngülerin denizel populasyonlara etkisini anlayabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Denizel ekosistemler durağan olmayan ortamlardır, fakat çevresel koşullar ve iklimden etkilenirler. Okyanus biyojeokimyasını ve denizel yaşamı etkilerler. Bu ders akıntılar, deniz alt suyunun üste yükselmesi, mezo- ve yarı mezo- ölçekli girdaplar, biyojeokimyasal ve biyolojik özellikler (örneğin, ısı, besleyici maddeler, oksijen, çözünmüş karbon, vb.), denizel ve tatlı su ortamları, kıyı ortamlarını kapsayacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Atmosfer-Okyanus etkileşimleri | | | 2 | Okyanus tabakalanması | | | 3 | Küresel iklim değişimi ve denizel canlılar | | | 4 | Kıyısal upwelling | | | 5 | Okyanus ısınmasının etkileri | | | 6 | Denizel CO2 alımı | | | 7 | Denizel ve tatlı su ortamları | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Kıyısal sistemler | | | 10 | Sediment konsantrasyonu ve taşınımı | | | 11 | Akıntılar ve okyanus sirkülasyonu | | | 12 | Deniz seviyesi değişimleri | | | 13 | İklim değişimlerinin sosyo-ekonomik etkileri | | | 14 | Ultraviyole radyasyondaki değişimlerin etkileri | | | 15 | Karbon döngüsü ve iklim değişimleri | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Hardman-Mountford, N. J. and Huthnance, J. M., 2006. The development of useful indicators for marine processes and climate (MPC) and underwater sound. A report produced by the Plymouth Marine and Proudman Oceanography Laboratories, 2006. P:1-99.
2 Occhipinti-Ambrogi, A., 2007. Global change and marine communities: Alien species
and climate change. Marine Pollution Bulletin 55 (2007) 342–352.
3 The 2nd of 5 reports produced to support Charting Progress-an Integrated Assessment of the State of UK Seas. Marine Processes and Climate, 2005
4 Barange, M., Perry, R.I., 2009. Physical and ecological impacts of climate change relevant to marine and inland capture fisheries and aquaculture. In K. Cochrane, C. De Young, D. Soto and T. Bahri (eds). Climate change implications for fisheries and aquaculture: overview of current scientific knowledge. FAO Fisheries and Aquaculture Technical Paper. No. 530. Rome, FAO. pp. 7–106.
5 Burkett, V., Codignotto, J.O.,, Forbes, D.L., Mimura, N., Beamish, R.J., Ittekkot, V., 2001. Coastal Zones and Marine Ecosystems. IPCC (Intergovernmental Panel on Climate Change) Report, chapter 6, 2001.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 10 | 3 | 30 | Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 | Proje Hazırlama | 10 | 2 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|