|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT685-15 | DENİZEL FİTOPLANKTONLAR VE EKOLOJİK ÖNEMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Denizel ve tatlı su ortamlarındaki fitoplanktonların ekolojisini ve denizel besin zincirindeki önemini anlamak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Demet BİLTEKİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Fitoplanktonları tanıyabilir ve denizel yaşamdaki önemini anlayabilir | 2 | Denizel ortamlar ve besin ağı arasındaki ilişkileri yapılandırabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Fitoplanktonlar denizlerde başlıca fotosentezi sağlayan tek hücreli organizmalardır. Fitoplanktonlar büyük miktarda oksijen üretebilirler. Bununla birlikte deniz ve okyanuslardaki besin zincirini oluştururlar. Fitoplanktonlar zooplankton, bivalv, kabuklu deniz ürünleri (midye, istiridye, deniz tarağı v.b.), ve küçük balıklar (hamsi ve sardalya) için besin sağlarlar. Bunlarda diğer hayvanlar için (yengeçler, deniz yıldızı, balık, denizel kuşlar, denizel memeli hayvanlar) ve aynı zamanda insanlar içinde besin maddesi olurlar. Bu ders boyunca fitoplanktonların en önemli 3 türü olan diyatomlar, dinoflagellatlar ve kokolitoforlar işlenecektir. Dönem boyunca öğrencilerin bu vasıtayla fitoplanktonları ve bunlundukları ortamları anlaması sağlanacaktır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Fitoplankton ekolojisi | | | 2 | Diyatomlar | | | 3 | Dinoflagellatlar | | | 4 | Kokolitoforlar | | | 5 | Örnekleme yöntemleri | | | 6 | Fotosentez | | | 7 | Plankton ve CO₂ | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Denizel ortamlarda demir ve fosfat döngüleri | | | 10 | Okyanuslarda fitoplanktonları denetleyen ana faktörler | | | 11 | Fitoplankton patlamaları | | | 12 | Planktonlardaki şekil, süreç ve dinamikler | | | 13 | Okyanus besin zinciri | | | 14 | Tatlı su fitoplanktonlarının bileşimi ve yapısı | | | 15 | Pelajik ortamlardaki antropojenik değişimler | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1 Reynolds, C. S., 2006. Ecology of Phytoplankton. Cambridge University Press
The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK, 2006.
İlave Kaynak
2 Daniel, P., 2003. Ecosystem impacts of the world's marine fisheries. Global Change Newsletter, 55, page 21.
3 Smetacek, V. S., Role of sinking in diatom life-history cycles: ecological, evolutionary and geological significance. Marine Biology 84, 239-251 (1985).
4 Sims, P. A., Mann, D. G. and Medlin, L. K. Evolution of the diatoms: insights from fossil, biological and molecular data. Phycologia (2006) Volume 45 (4), 361–402.
5 Hackett, J. D., Anderson, D. M., Erdner, D. L., and Bhattacharya, D., 2004. Dinoflagellates: a remarkable evolutionary experiment. American Journal of Botany 91(10): 1523–1534. 2004.
6 De Vargas, C., Aubry, M.-P., Probert, I., Young, J., 2007. Origin and Evolution of Coccolithophores: From Coastal Hunters to Oceanic Farmers. Evolution of primary producers in the sea. Paul Falowski and Andy Knoll. Elsevier Academic Press. Chapter 12. 2007.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 10 | 4 | 40 | Proje Hazırlama | 10 | 4 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|