Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT685-15DENİZEL FİTOPLANKTONLAR VE EKOLOJİK ÖNEMİZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Denizel ve tatlı su ortamlarındaki fitoplanktonların ekolojisini ve denizel besin zincirindeki önemini anlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Demet BİLTEKİN
Öğrenme Çıktıları
1Fitoplanktonları tanıyabilir ve denizel yaşamdaki önemini anlayabilir
2Denizel ortamlar ve besin ağı arasındaki ilişkileri yapılandırabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Fitoplanktonlar denizlerde başlıca fotosentezi sağlayan tek hücreli organizmalardır. Fitoplanktonlar büyük miktarda oksijen üretebilirler. Bununla birlikte deniz ve okyanuslardaki besin zincirini oluştururlar. Fitoplanktonlar zooplankton, bivalv, kabuklu deniz ürünleri (midye, istiridye, deniz tarağı v.b.), ve küçük balıklar (hamsi ve sardalya) için besin sağlarlar. Bunlarda diğer hayvanlar için (yengeçler, deniz yıldızı, balık, denizel kuşlar, denizel memeli hayvanlar) ve aynı zamanda insanlar içinde besin maddesi olurlar. Bu ders boyunca fitoplanktonların en önemli 3 türü olan diyatomlar, dinoflagellatlar ve kokolitoforlar işlenecektir. Dönem boyunca öğrencilerin bu vasıtayla fitoplanktonları ve bunlundukları ortamları anlaması sağlanacaktır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fitoplankton ekolojisi
2Diyatomlar
3Dinoflagellatlar
4Kokolitoforlar
5Örnekleme yöntemleri
6Fotosentez
7Plankton ve CO₂
8Arasınav
9Denizel ortamlarda demir ve fosfat döngüleri
10Okyanuslarda fitoplanktonları denetleyen ana faktörler
11Fitoplankton patlamaları
12Planktonlardaki şekil, süreç ve dinamikler
13Okyanus besin zinciri
14Tatlı su fitoplanktonlarının bileşimi ve yapısı
15Pelajik ortamlardaki antropojenik değişimler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Reynolds, C. S., 2006. Ecology of Phytoplankton. Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK, 2006. İlave Kaynak 2 Daniel, P., 2003. Ecosystem impacts of the world's marine fisheries. Global Change Newsletter, 55, page 21. 3 Smetacek, V. S., Role of sinking in diatom life-history cycles: ecological, evolutionary and geological significance. Marine Biology 84, 239-251 (1985). 4 Sims, P. A., Mann, D. G. and Medlin, L. K. Evolution of the diatoms: insights from fossil, biological and molecular data. Phycologia (2006) Volume 45 (4), 361–402. 5 Hackett, J. D., Anderson, D. M., Erdner, D. L., and Bhattacharya, D., 2004. Dinoflagellates: a remarkable evolutionary experiment. American Journal of Botany 91(10): 1523–1534. 2004. 6 De Vargas, C., Aubry, M.-P., Probert, I., Young, J., 2007. Origin and Evolution of Coccolithophores: From Coastal Hunters to Oceanic Farmers. Evolution of primary producers in the sea. Paul Falowski and Andy Knoll. Elsevier Academic Press. Chapter 12. 2007.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik10440
Proje Hazırlama10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10220
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1443344323344
ÖÇ2434443333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00