Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT678-13SUCUL ORTAMLARDA AĞIR METAL BİYOREMEDİASYONUZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere ağır metallerin sudan canlılar tarafından etkili bir şekilde uzaklaştırılabildiğini ve uzaklaştırmanın nasıl olacağını göstermeyi amaçlamaktadır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yard. Doç. Dr. Evren Tunca
Öğrenme Çıktıları
1Ağır metalin önemini anlar
2Ağır metal biyoremediasyonunun ne olduğunu öğrenir
3Laboratuar ortamında basit düzeyde biyoremediasyon çalışmaları yürütebilir
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde, ağır metalin özelliklerini gerekli ve gerekli olmayan metalleri, ağır metal birikimini etkileyen fiziksel, kimyasal ve biyolojik faktörleri, fitoremediasyonu, zooremediasyonu ve mikrobial remediasyonu, başarılı olmuş doğal ortam ve laboratuar çalışmalarını görecekler ve laboratuar ortamında çalışmaların nasıl yürütüldüğünü öğrenecekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ağır metallerin genel özellikleri, esansiyel ve esansiyel olmayan ağır metaller ve ağır metallerin birikimi
2Suda ve dokuda ağır metalin tespiti
3Fitoremediasyon, zooremediasyon ve mikrobial remediasyon
4Laboratuar ortamında ağır metallerin remediasyonu
5Doğal sucul ortamda ağır metallerin remediasyonu
6Sinerjistik ve antagonistik etki
7Genel tekrar
8Ara sınav
9Başarılı bioremediasyon çalışmalarının incelenmesi
10Laboratuarda deney için kültürlerin kurulması
11Kültürün izlenmesi ve EC50, LC50 ve probit analizi
12Laboratuar ortamında dozların verilmesi
13Sonuçların alınması
14Sonuçların tartışılması
15Genel tekrar
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Introduction to Phytoremediation of Contaminated Groundwater, (James E. Landmeyer, Springer-2012) Trace elements in the environment Biogeochemistry, Biotechnology, and Bioremediation, (M.N.V. Prasad Kenneth S. Sajwan Ravi Naidu, Taylor Francis-2006)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Laboratuvar10220
Rapor Hazırlama11414
Rapor Sunma122
Makale Yazma17272
Makale Kritik Etme122
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444411432221
ÖÇ2444411432311
ÖÇ3555511515311
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00