Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT667AKUATİK MİKROBİYOLOJİ Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste karasal ve sucul ekosistemlerin en önemli öğelerinden birisi olan bakterilerin sınıflandırılması, çeşitliliği ve ekosistem içerisindeki önemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Asst. Prof. Dr. Cem Tolga GÜRKANLI
Öğrenme Çıktıları
1Akuatik mikroorganizmaların temel gruplarını bilir.
2Bakterilerin sınıflandırılmasında kullanılan yaklaşımları bilir.
3Akuatik ekosistemlerdeki mikroorganizmaların yeri ve önemini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Temel mikro organizma grupları ve bunların nasıl sınıflandırıldığı ve özellikle akuatik mikro organizmaların sucul ekosistemlerdeki önemi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü.
2Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü.
3Prokaryotik hücrelerin yapı, özellikleri ve ökaryotlardan farklılıkları. Endo-simbiyont teori.
4Canlıların sınıflandırılmasının tarihçesi. Yaşam Ağacı (Universal Tree Life) ve üç domain kavramları.
5Bakterileri sınıflandırılması: Fenetik yaklaşımlar.
6Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar.
7Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar.
8Ara sınav
9Archaea domaininde yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri.
10Euryarchaeota
11Crenarchaeota
12Korarchaeota
13Bacteria domaini içeriside yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri.
14Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi
15Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Madigan, M.T., Martinko, J.M., Parker, J., 2003. Brock Biology of Microorganisms. Prentice Hall, 1019 s, ABD. Keeton, W.T., Gould, J.L., Gould, C.G., 1999. Genel Biyoloji I-II (Çeviri Edit. Demirsoy, A., Türkan, İ.) Palme Yayıncılık, 1194s Ankara. Woese, C.R., 1987. Bacterial Evolution. Microbiological Reviews, 51 (2), 221-271. Garrity, G.M. 2005. Bergey’s Manual of Systematic Bacteriology. Springer, ABD.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama7535
Rapor Sunma717
Proje Hazırlama11515
Seminer177
Makale Kritik Etme13226
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma4312
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4416
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4416
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1434442333344
ÖÇ2434333323344
ÖÇ3334343334233
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00