Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT667 | AKUATİK MİKROBİYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste karasal ve sucul ekosistemlerin en önemli öğelerinden birisi olan bakterilerin sınıflandırılması, çeşitliliği ve ekosistem içerisindeki önemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Asst. Prof. Dr. Cem Tolga GÜRKANLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Akuatik mikroorganizmaların temel gruplarını bilir. | 2 | Bakterilerin sınıflandırılmasında kullanılan yaklaşımları bilir. | 3 | Akuatik ekosistemlerdeki mikroorganizmaların yeri ve önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Temel mikro organizma grupları ve bunların nasıl sınıflandırıldığı ve özellikle akuatik mikro organizmaların sucul ekosistemlerdeki önemi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü. | | | 2 | Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü. | | | 3 | Prokaryotik hücrelerin yapı, özellikleri ve ökaryotlardan farklılıkları. Endo-simbiyont teori. | | | 4 | Canlıların sınıflandırılmasının tarihçesi. Yaşam Ağacı (Universal Tree Life) ve üç domain kavramları. | | | 5 | Bakterileri sınıflandırılması: Fenetik yaklaşımlar. | | | 6 | Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar. | | | 7 | Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Archaea domaininde yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri. | | | 10 | Euryarchaeota | | | 11 | Crenarchaeota | | | 12 | Korarchaeota | | | 13 | Bacteria domaini içeriside yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri. | | | 14 | Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi | | | 15 | Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Madigan, M.T., Martinko, J.M., Parker, J., 2003. Brock Biology of Microorganisms. Prentice Hall, 1019 s, ABD.
Keeton, W.T., Gould, J.L., Gould, C.G., 1999. Genel Biyoloji I-II (Çeviri Edit. Demirsoy, A., Türkan, İ.) Palme Yayıncılık, 1194s Ankara.
Woese, C.R., 1987. Bacterial Evolution. Microbiological Reviews, 51 (2), 221-271.
Garrity, G.M. 2005. Bergey’s Manual of Systematic Bacteriology. Springer, ABD. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 |
Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Seminer | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 13 | 2 | 26 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 4 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|