Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT652 | ARAŞTIRMA ÇALIŞMALARINDA İZLENECEK ETİK YÖNTEMLER | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı, özellikle deniz memelileri araştırma çalışmalarında, planlama ve örnek alma çalışmaları yapılırken dikkat edilmesi gereken etik uygulamalar konusunda öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bilimsel çalışma yapılırken dikkat edilmesi gereken etik konular hakkında bilgi sahibidir. | 2 | Karadeniz’de yaşayan deniz memelileri ile nasıl çalışma yapılacağını bilir. | 3 | Yasal düzenlemeler, hayvanlardan örnek alınması, muhafaza ve salıverilme konularında bilgi sahibidir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Yasal ve kültürel kabuller, hayvanların tuzakla yakalanmaları, örneklem büyüklüğünü tayin etme, ölü olarak avlama, canlı olarak avlama, canlı olarak avlama yöntemleri, Ağla çevirme, uyuşturucu silahların kullanımı, hayvanların markalanması, doku ve doku sıvısı örneklemeleri, hayvanların taşınması, muhafazası ve salıverilmesi prosedürleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş ve konunun önemi
Yasal ve kültürel kabuller
| | | 2 | Yasal ve kültürel kabul farklılıkları
Örneklem büyüklüğünü tayin etme
| | | 3 | Örnek alma yöntemini tayin etme
Deniz memelileri çalışmalarında örneklem büyüklüğünün anlamı
| | | 4 | Avlama yöntemleri ve gerekli yasal izinler
Mutur (Phocoena phocoena) ile çalışma yöntemleri
| | | 5 | Mutur gözlem ve örneklem metotları
Muturların Biyolojik ve ekolojik özellikleri
| | | 6 | Afalina (Tursiops truncatus) ile çalışma yöntemleri
Afalina gözlem ve örneklem metotları
| | | 7 | Afalinaların biyolojik ve ekolojik özellikleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Tırtak (Delphinus delphis) ile çalışma yöntemleri | | | 10 | Tırtakların gözlem ve örneklenme metotları | | | 11 | Tırtak biyoloji ve ekolojisi
Karaya vurma nedenleri
| | | 12 | Ağla çevirme ve planlaması | | | 13 | Uyuşturucu silahların kullanımı ve dikkat edilmesi gerekenler
Hayvanların markalanması ve verici takılması
| | | 14 | Hayvanların transferi ve ilgili prosedürler | | | 15 | Hayvanların salıverilmesi, stresi azaltma yöntemleri
| | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- Wilson, Cole, Nichols Rudran and Foster, 19956, Smithsonian Institute, Measuring and Monitoring Biological Diversity, Standard Methods for Mammals, USA
2- Werner, W., Allen H. Benton, 1968, Manual of Field Biology and Ecology, Burgess publishing company, Minneapolis, USA. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 9 | 3 | 27 |
Soru-Yanıt | 9 | 2 | 18 |
Beyin Fırtınası | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 4 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|