|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT649 | NESLİ TEHLİKE ALTINDAKİ TÜRLER VE KORUMA STATÜLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı Dünya denizlerinde ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan deniz memelileri (yunuslar, balinalar ve foklar) ve yarı-sucul memeliler (su samuru-Lutra lutra) hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Bölüm Öğretim Üyeleri | Öğrenme Çıktıları | 1 | Nesli tehlike altında olan tür kavramını bilir. | 2 | Uluslar arası ve ulusal anlaşmalar ve mevzuat konusunda bilgi sahibidir. | 3 | Türkiye’de yaşayan nesli tehlike altındaki denizel türleri bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Nesli tehlike altındaki türler kavramı, dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler, bu türlerin biyolojisi ve ekolojisi, türün yaşama şansını tehdit eden faktörler, Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu, Uluslar arası eşgüdüm, bilimsel araştırma yöntemleri, yaşam alanlarının korunması, eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi, kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları, rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular, ulusal ve uluslar arası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar, Türkiye’deki durum değerlendirmeleri, bazı önemli örnekler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve konunun önemi
Nesli tehlike altındaki türler kavramı
| | | 2 | Dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler | | | 3 | Türkiye’de bulunan türlerin biyolojisi ve ekolojisi | | | 4 | Türün yaşama şansını tehdit eden faktörler | | | 5 | Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu | | | 6 | Uluslararası eşgüdüm ve düzenleme çalışmaları | | | 7 | Bilimsel araştırma yöntemleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Yaşam alanlarının korunması | | | 10 | Eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi | | | 11 | Kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları | | | 12 | Rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular | | | 13 | Ulusal ve Uluslararası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar | | | 14 | Türkiye’deki durum değerlendirmeleri | | | 15 | Bazı önemli örnekler | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Wilson, Cole, Nichols Rudran and Foster, 19956, Smithsonian Institute, Measuring and Monitoring Biological Diversity, Standard Methods for Mammals, USA
Werner, W., Allen H. Benton, 1968, Manual of Field Biology and Ecology, Burgess publishing company, Minneapolis, USA.
Cousteau, j., The Ocean World, 1992, USA
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Seminer | 10 | 4 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|