Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT649NESLİ TEHLİKE ALTINDAKİ TÜRLER VE KORUMA STATÜLERİZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı Dünya denizlerinde ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan deniz memelileri (yunuslar, balinalar ve foklar) ve yarı-sucul memeliler (su samuru-Lutra lutra) hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Bölüm Öğretim Üyeleri
Öğrenme Çıktıları
1Nesli tehlike altında olan tür kavramını bilir.
2Uluslar arası ve ulusal anlaşmalar ve mevzuat konusunda bilgi sahibidir.
3Türkiye’de yaşayan nesli tehlike altındaki denizel türleri bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Nesli tehlike altındaki türler kavramı, dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler, bu türlerin biyolojisi ve ekolojisi, türün yaşama şansını tehdit eden faktörler, Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu, Uluslar arası eşgüdüm, bilimsel araştırma yöntemleri, yaşam alanlarının korunması, eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi, kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları, rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular, ulusal ve uluslar arası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar, Türkiye’deki durum değerlendirmeleri, bazı önemli örnekler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş ve konunun önemi Nesli tehlike altındaki türler kavramı
2Dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler
3Türkiye’de bulunan türlerin biyolojisi ve ekolojisi
4Türün yaşama şansını tehdit eden faktörler
5Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu
6Uluslararası eşgüdüm ve düzenleme çalışmaları
7Bilimsel araştırma yöntemleri
8Ara sınav
9Yaşam alanlarının korunması
10Eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi
11Kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları
12Rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular
13Ulusal ve Uluslararası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar
14Türkiye’deki durum değerlendirmeleri
15Bazı önemli örnekler
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Wilson, Cole, Nichols Rudran and Foster, 19956, Smithsonian Institute, Measuring and Monitoring Biological Diversity, Standard Methods for Mammals, USA Werner, W., Allen H. Benton, 1968, Manual of Field Biology and Ecology, Burgess publishing company, Minneapolis, USA. Cousteau, j., The Ocean World, 1992, USA
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Seminer10440
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1433344333433
ÖÇ2333333333333
ÖÇ3433343333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00