Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT643DNA MARKIR TEKNOLOJİSİ: BALIKÇILIK VE AKUAKÜLTÜR UYGULAMALARIZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Tür içi, populasyonlar içi ve populasyonlar arası genetik varyasyonun belirlenmesi, doğal stok yapılarının analizi, kültür balıkçılığı, taksonomi ve sistematik çalışmalarda ve ayrıca yok olmakta olan türlerin genetikleri, genetik farklılık üzerine kirlenmenin ve balıkçılığın etkisi ve bir ortama sonradan sokulan türlerin genetikleri üzerine çalışmalar da kullanılan genetik markırlarların temel kavram ve prensiplerinin verilmesi.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yılmaz ÇİFTCİ
Öğrenme Çıktıları
1Genetik markırların Balıkçılık ve Aquakültürde gelişimini hakkında bilgi sahibidir.
2DNA markır tipleri ve kullanım alanlarını bilmektedir
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC), Alloenzim markırlar, Mitokondriyal DNA markırları, Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP), Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD), Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP), Mini ve Mikrosatellitler, Tek nükleotit polimorfizmi (SNP), Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs) ve Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları
2Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC)
3Alloenzim markırlar
4Mitokondriyal DNA markırları
5Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP)
6Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD)
7Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP)
8Ara sınav
9Mini ve Mikrosatellitler
10Mini ve Mikrosatellitler
11Tek nükleotit polimorfizmi (SNP)
12Mikroarray
13Mikroarray
14Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs).
15DNA Marker Yöntemlerinin karşılaştırılması
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çiftci, Y. Ders Notları (basılmamış) 2. Liu, Z. 2007. Aquaculture Genome Technologies. Blackwell Science Ltd., Oxford, 551s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Rapor Hazırlama22448
Bireysel Çalışma12020
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ15  4  344 3 
ÖÇ25 44  3 4   
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00