Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT643 | DNA MARKIR TEKNOLOJİSİ: BALIKÇILIK VE AKUAKÜLTÜR UYGULAMALARI | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Tür içi, populasyonlar içi ve populasyonlar arası genetik varyasyonun belirlenmesi, doğal stok yapılarının analizi, kültür balıkçılığı, taksonomi ve sistematik çalışmalarda ve ayrıca yok olmakta olan türlerin genetikleri, genetik farklılık üzerine kirlenmenin ve balıkçılığın etkisi ve bir ortama sonradan sokulan türlerin genetikleri üzerine çalışmalar da kullanılan genetik markırlarların temel kavram ve prensiplerinin verilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yılmaz ÇİFTCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genetik markırların Balıkçılık ve Aquakültürde gelişimini hakkında bilgi sahibidir. | 2 | DNA markır tipleri ve kullanım alanlarını bilmektedir | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC), Alloenzim markırlar, Mitokondriyal DNA markırları, Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP), Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD), Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP), Mini ve Mikrosatellitler, Tek nükleotit polimorfizmi (SNP), Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs) ve Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Balıkçılık ve Aquakültürde DNA markır uygulamaları | | | 2 | Moleküler markır tipleri ve prensipleri kapsamında; Tip I’e karşı Tip II markırlar ve Polimorfik bilgi içeriği (PIC) | | | 3 | Alloenzim markırlar | | | 4 | Mitokondriyal DNA markırları | | | 5 | Enzimle kesilmiş parça uzunluk polimorfizmi (RFLP) | | | 6 | Rastgele yükseltgenmiş Polimorfik DNA (RAPD) | | | 7 | Yükseltgenmiş parça uzunluk polimorfizmi (AFLP) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Mini ve Mikrosatellitler | | | 10 | Mini ve Mikrosatellitler | | | 11 | Tek nükleotit polimorfizmi (SNP) | | | 12 | Mikroarray | | | 13 | Mikroarray | | | 14 | Belirlenmiş sekans etiketleri (ESTs). | | | 15 | DNA Marker Yöntemlerinin karşılaştırılması | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çiftci, Y. Ders Notları (basılmamış)
2. Liu, Z. 2007. Aquaculture Genome Technologies. Blackwell Science Ltd., Oxford, 551s. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | 4 | | | 3 | 4 | 4 | | 3 | | ÖÇ2 | 5 | | 4 | 4 | | | 3 | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|