Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | FBT604 | TÜRKİYE DALYANLARI VE ÇALIŞMA PRENSİPLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı; öğrencilere Türkiye kıyılarında bulunan dalyanlar, işletim sistemleri ve sorunları ve balıkçılığımız için önemini kavramalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. İsmet BALIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dalyanları, oluşumlarını ve genel ekolojik özelliklerini bilir. | 2 | Ülkemiz dalyanlarını, işletim sitemleri, uygulanan balıkçılık faaliyetleri ve sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 3 | Dalyanların balıkçılıktaki önemini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dalyan tanımı, ülkemiz dalyanları, oluşumları, yapısal ve ekolojik özellikleri, önemi, dalyanlara giriş yapan balık türleri, giriş ve çıkış zamanları, kuzuluk sistemleri ve sorunlarını. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dalyanlar, oluşumları ve yapısal özellikleri
| | | 2 | Türkiye dalyanları
| | | 3 | Ekolojik özellikleri
| | | 4 | Dalyanlara giriş yapan balık türleri | | | 5 | Dalyanlara giriş yapan balık türleri
| | | 6 | Balık türlerinin giriş dönemleri
| | | 7 | Kuzulukların kaldırılması
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Balık türlerinin çıkış dönemleri
| | | 10 | Kuzulukların kurulması
| | | 11 | Kuzuluklarda avcılık | | | 12 | Dalyan sahasında avcılık
| | | 13 | Dalyan sahasında avcılık | | | 14 |
Dalyanların ülkemiz balıkçılığı için önemi | | | 15 | Dalyanların sorunları | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
KOKB, 1998. Ege Denizi ve Akdeniz Kıyılarında Deniz Ürünleri Yetiştiriciliğine Uygun Alanlar. Tarım Orman ve Köyişleri Bakanlığı, 63 s.
Emre, Y., Balık, İ. 2007. Beymelek Lagün İşletmeciliğinde Sürdürülebilir Üretim Modellemesi. Akdeniz Su Ürünleri Araştırma, Üretim ve Eğitim Enstitüsü, Antalya.
Buhan, E., 1998. Köyceğiz Lagün Sistemindeki Mevcut Durumun ve Kefal Populasyonlarının Araştırılarak Lagün İşletmeciliğinin Geliştirilmesi. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı, Bodrum Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, 347 s.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|