Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
FBT602PASİF AV ARAÇLARINDA SEÇİCİLİKZorunlu116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Bu derste, seçicilik çalışmalarında kullanılan pasif av araçları ve yapısal özellikleri ile pasif av araçlarında seçicilik uygulamaları ele alınmıştır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Konu ile ilgili problemleri belirleme, çözme ve kavrama becerisine sahiptir
2Pasif av araçları ile ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve uygular
3Literatür tarama ve değerlendirme becerisine sahiptir
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pasif av araçları sınıfında yer alan takımların seçiciliği ve populasyonların korunması açısından türlerin kendini bir defa yenilemesine olanak sağlamak ve sürdürülebilir balıkçılık için gerekli olan ağ göz açıklıkları ve olta iğne boyutlarının belirlenmesi için geliştirilen seçicilik ölçme metotları hakkında bilgiler, seçicilik kavramları, optimum yakalama boyu, seçicilik eğrisi gibi parametrelerin hesaplama yöntemleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Av araçlarında seçicilik kavramı, seçicilik türleri
2Seçiciliğe etki eden faktörler
3Solungaç ağları ve yapısal özellikleri
4Solungaç ağları seçiciliği
5Avcılık yöntemi ile seçicilik ilişkisi
6Seçicilik çalışmaları için kullanılan morfolojik bilgiler
7Morfolojik ölçümlerden solungaç ağı seçicilik tahmini
8Arasınav
9Doğrudan seçicilik tahminleri
10Dolaylı seçicilik tahminleri
11Solungaç ağlarında seçicilik eğrisi
12Paraketalar ve yapısal özellikleri
13Paraketa seçiciliği
14Paraketa seçiciliğine etki eden faktörler
15Paraketalarda seçicilik eğrisi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Hovgard, H. Lassen, H.,2000. Manuel on estimation of selectivity for gillnet and longline gears in abundance surveys. FAO Fisheries Technical Paper 397. Rome Nielsen, L.A., Johnson, D.L., Lampton, S.S., 1989. Fisheries Techniques. American Fisheries Society, Bethesta, Maryland. Sparre, P., Venema, S.C., 1998. Introduction To Tropical Fish Stock Assesment. FAO, fisheries Technical Paper 306/1 Rev.2, Rome.Technical Paper 306/1 Rev.2, Rome.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav133
Final Sınavı133
Derse Katılım14342
Alan Çalışması11444
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma10440
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11444
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)176
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1444435433433
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00