Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAH651 | ASMA FİZYOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
• Tohum fizyolojisi, asmalarda büyüme ve gelişme fizyolojisi, çiçeklenme fizyolojisi, tane büyümesi ve gelişmesi, olgunlaşmayı etki eden faktörleei öğretmek
• Terleme (transpirasyon), fotosentez, solunum (respirasyon) ve taşınım-nakili (translokasyon) öğretmek
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Hatice BİLİR EKBİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Asmaların büyüme ve gelişme, çiçeklenme ve tane büyümesi ve gelişmesinin fizyolojik boyutu konularında bilgi sahibi olur | 2 | Asmada terleme, fotosentez hakkında bilgi sahibi olur | 3 | Asmada solunum ve taşınım-nakil olayları hakkında bilgi sahibi olur |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
• Tohum Fizyolojisi
• Asmalarda Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi
• Çiçeklenme Fizyolojisi
• Tane Büyümesi ve Gelişmesi
• Terleme
• Fotosentez
• Solunum
• Translokasyon
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tohum Fizyolojisi (Tohum Dinlenmesi ve Çimlenmesi) | | | 2 | Tohum Fizyolojisi (Tohum Çimlendirme Testleri) | | | 3 | Kök Büyüme ve Gelişme, Vegetatif Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi, | | | 4 | Generatif Büyüme ve Gelişme Fizyolojisi, Asmalarda Verimlilik Fizyolojisi | | | 5 | Çiçeklenme Fizyolojisi (Çiçek Salkımın Büyüme ve Gelişmesi, Çiçeklerin Açılması, Çiçek Açımının Mekanizması) | | | 6 | Tozlanma Döllenme ve Meyve Tutumu | | | 7 | Tanede Hücre Bölünmesi ve Büyümesi, Büyüme Devreleri, Tanede Gelişim Safhaları, Tanede Büyüme ve Gelişmenin Kontrolü | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Terleme (Transpirasyon) | | | 10 | Fotosentez | | | 11 | Fotosentez | | | 12 | Solunum (Respirasyon) | | | 13 | Solunum
| | | 14 | Translokasyon | | | 15 | Kanama | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Çelik, S., 1998. Bağcılık. Anadolu Matbaa Ambalaş San. ve Tic. Ltd.Şti., 425 s., Tekirdağ
Ağaoğlu, Sabit. 2002. Bilimsel ve Uygulamalı Bağcılık Cilt II (Asma Fizyolojisi), Kavaklıdere Eğitim Yayınları No:5, 445 s. Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 17 | 68 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|