Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAH637BİTKİ ISLAHINDA MOLEKÜLER MARKÖR TEKNİKLERİNİN KULLANIMIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
• Moleküler markörların mevcut yöntemleri ve uygulamalarını öğretmek • Eski ıslah yöntemlerinin önemi hakkında öğrencilere temel bilgiler vermek • Moleküler markörler kullanarak gen haritaları ve etiket özellikleri hakkında temel bilgi sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Erken seleksiyonun önemi hakkında bilgi sahibi olmak
2Moleküler markörlerin tanımlanması ve rtanıtımı hakkında bilgi sahibi olmak
3Başlıca genetik mühendisliği teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
4
5
6
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Moleküler markörlere dayanarak bitki türlerinin akrabalığının ve genetik çeşitliliğin tanıtımı • Moleküler markörlerin tarihi ve tanımı • Erken seleksiyonun önemi • Moleküler markörlerin tanımlanması ve ilanı • Protein markörleri ve izoenzimleri • Polimeraz zincir reaksiyonu (PCR) • DNA markörleri, RFLP, RAPD, SSR • Nükleik asit zincirlerinin analizleri • Gen haritalama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, Tarihi ve Moleküler Markörün Tanımı
2Modern Yetiştiricilikte Erken Seleksiyonun Önemi
3Moleküler Markör Anketi
4Bitkilerden DNA Extraksiyonu ya da İzolasyonu
5DNA Kalite ve miktar tayini, Jel Elektroforez
6Polimeraz Zincir Reaksiyonu
7jel Elektroforez
8Ara sınav
9Bağlantı Analizi ve Genetik Haritaları
10Bağlantı Analizi ve Genetik Haritaları
11Genetik Uzaklığın Hesaplanması Küme Analizleri Performansı
12Genetik Uzaklığın Hesaplanması Küme Analizleri Performansı
13QTL Joinmap Atama Haritalama için Mapqtl
14SAS Mapqtl Atama kullanarak Marker-Süreklilik Analizi
15SAS Mapqtl Atama kullanarak Marker-Süreklilik Analizi
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1 Kole, C., (Ed.),2007. Genome Mapping and Molecular Breeding in Plants. Springer. ISBN-10 3-540-34531-0. 370 P. USA. 2 ÖZCAN, S., Gürel, E., Babaoğlu, M., 2001.(Ed.) Bitki Biyoteknolojisi II(Genetik Mühendisliği ve Uygulamaları). S.Ü. Vakfı Yayınları. 456 s. Konya. 3 Taji, A., Kumar, P., Lakshmanan, P., 1984. In vitro Plant Breeding. Food Products Press. 167 p. USA 4 Babaoğlu, M., Gürel, E., Özcan, S., 2001. Bitki Biyoteknolojisi I(Doku Kültürü ve Uygulamaları). S.Ü. Vakfı Yayınları. 374 s. Konya.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4624
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4624
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)178
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ122233 
ÖÇ2323233
ÖÇ3233 33
ÖÇ4      
ÖÇ5      
ÖÇ6      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00