Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BAH609MEYVE POMOLOJİSİ (ÇEŞİT BİLİM)Zorunlu126
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Meyvecilikte çeşit bilimi ile ilgili terimleri, değerlendirme kriterlerini, türlerin adlandırılmasını, gruplandırılmasını ve analizlerin yapılmasını öğretmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Meyvecilikte çeşit biliminin amacını, önemini ve tanımlarını bilir
2Önemli standart ve mahalli meyve tür ve çeşitlerini bilir
3Meyve türlerine göre pomolojik sınıflandırma ve tanımlamayı bilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
• Türkiye meyveciliğinin genel durumu, • Çeşit biliminin amacı ve önemi, • Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları, • Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz, • Önemli meyve türlerinin adlandırılması, • Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye meyveciliğinin genel durumu
2Türkiye meyveciliğinin genel durumu
3Çeşit biliminin amacı ve önemi
4Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları
5Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları
6Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz
7Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz
8Ara Sınav
9Önemli meyve türlerinin adlandırılması
10Önemli meyve türlerinin adlandırılması
11Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
12Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
13Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
14Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
15Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p. Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s. Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p. Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s. Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2005. Ilıman İklim Meyve Türleri: Yumuşak Çekirdekli Meyveler. Cilt-II, EÜZF Yayınları No: 556, 200 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Makale Kritik Etme14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4832
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma4832
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1533334
ÖÇ2533434
ÖÇ3533434
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00