|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BAH609 | MEYVE POMOLOJİSİ (ÇEŞİT BİLİM) | Zorunlu | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans | Dersin Amacı | Meyvecilikte çeşit bilimi ile ilgili terimleri, değerlendirme kriterlerini, türlerin adlandırılmasını, gruplandırılmasını ve analizlerin yapılmasını öğretmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Meyvecilikte çeşit biliminin amacını, önemini ve tanımlarını bilir | 2 | Önemli standart ve mahalli meyve tür ve çeşitlerini bilir | 3 | Meyve türlerine göre pomolojik sınıflandırma ve tanımlamayı bilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | • Türkiye meyveciliğinin genel durumu,
• Çeşit biliminin amacı ve önemi,
• Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları,
• Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz,
• Önemli meyve türlerinin adlandırılması,
• Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkiye meyveciliğinin genel durumu | | | 2 | Türkiye meyveciliğinin genel durumu | | | 3 | Çeşit biliminin amacı ve önemi | | | 4 | Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları | | | 5 | Meyve yetiştiriciliği ile ilgili terimlerin tanımları | | | 6 | Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz | | | 7 | Önemli standart ve mahalli meyve çeşitlerimiz | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Önemli meyve türlerinin adlandırılması | | | 10 | Önemli meyve türlerinin adlandırılması | | | 11 | Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi | | | 12 | Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi | | | 13 | Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi | | | 14 | Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi | | | 15 | Meyve gruplarına göre önemli meyve türlerinin pomolojisi | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ders notları
Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p.
Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p.
Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s.
Westwood, M.N., 1978. Temperate-Zone Pomology. W.H. Freeman and Company, San Francisco. 428 p.
Poincelot, R.P., 1908. Horticulture: Principles and Practical Applications. Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 07632, 652 p.
Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2003. Ilıman İklim Meyve Türleri. Sert Çekirdekli Meyveler Cilt-I. EÜZF Yayınları No: 553, 229 s.
Özçağıran, R.; Ünal, A.; Özeker, E.; İsfendiyaroğlu, M., 2005. Ilıman İklim Meyve Türleri: Yumuşak Çekirdekli Meyveler. Cilt-II, EÜZF Yayınları No: 556, 200 s.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 8 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|