Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDE671 | TÜRK HALK EDEBİYATININ KAYNAKLARI | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Halkbiliminin inceleme alanına giren bütün ürünler dikkate alındığında bu kültürel birikimin oluşumuna kaynaklık eden tarihi eserleri bilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ahmet DAĞLI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci bir bilim dalı olarak Türk Halk edebiyatının kaynaklık eden eski eserleri tanır. | 2 | Bu kaynaklardan hareketle günümüz halk edebiyatının tarihi gelişim süreci hakkında çıkarımlarda bulunur. | 3 | | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sözlü, yazılı, görsel, maddi, taşınabilir ve taşınamaz kaynaklar |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | “Halk Edebiyatı” kavramı | | | 2 | Sözlü kaynaklar (Kaynak kişinin özellikleri) | | | 3 | Metinler ve hammadde kaynakları, yardımcı kaynaklar | | | 4 | Yazılı kaynaklar (Dil yadigarları: Divanü Lügati’t-Türk, Atabetü’l-Hakayık, Kutadgu Bilig) | | | 5 | Divanü Lügati’t-Türk’teki halk edebiyatı örnekleri (sab, sagu, şiirler) | | | 6 | Dede Korkut Kitabı | | | 7 | Tarih Kitapları (Reşideddin-Câmi’ü’t-Tevarih (Tarih-i Oğuzân u Türkân)) | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ebulgazi Bahadır Han-Şecere-i Terakime (Şecere-i Türkî) | | | 10 | Masal Kitapları (Binbir Gece Masalları, Billur Köşk Masalları vd.) | | | 11 | Fıkra Kitapları (Letaif Kitapları) (Nasreddin Hoca) | | | 12 | Atasözü Kitapları (Divanü Lügati’t-Türk, Kitab-ı Atalar, Atalar sözü destanları, Pendname-i Güvahî) | | | 13 | Cönkler ve Mecmualar (Muhtelif cönk örnekleri, mecmualar, melhameler) | | | 14 | Şairnameler (Âşık Ömer’in şairnamesi), | | | 15 | Seyahatnameler (Evliya Çelebi) | | | 16 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Abdurrahman Güzel, Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı
Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş
M. Öcal Oğuz vd., Türk Halk Edebiyatı El Kitabı
Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş
Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi
Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi)
Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi
Metin Ekici, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri
Seyfi Karabaş, Bütüncül Türk Budunbilimine Doğru
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 13 | 8 | 104 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 5 | | | | | ÖÇ2 | 4 | 3 | 5 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|