Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDE671TÜRK HALK EDEBİYATININ KAYNAKLARIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
Halkbiliminin inceleme alanına giren bütün ürünler dikkate alındığında bu kültürel birikimin oluşumuna kaynaklık eden tarihi eserleri bilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ahmet DAĞLI
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bir bilim dalı olarak Türk Halk edebiyatının kaynaklık eden eski eserleri tanır.
2Bu kaynaklardan hareketle günümüz halk edebiyatının tarihi gelişim süreci hakkında çıkarımlarda bulunur.
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sözlü, yazılı, görsel, maddi, taşınabilir ve taşınamaz kaynaklar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1“Halk Edebiyatı” kavramı
2Sözlü kaynaklar (Kaynak kişinin özellikleri)
3Metinler ve hammadde kaynakları, yardımcı kaynaklar
4Yazılı kaynaklar (Dil yadigarları: Divanü Lügati’t-Türk, Atabetü’l-Hakayık, Kutadgu Bilig)
5Divanü Lügati’t-Türk’teki halk edebiyatı örnekleri (sab, sagu, şiirler)
6Dede Korkut Kitabı
7Tarih Kitapları (Reşideddin-Câmi’ü’t-Tevarih (Tarih-i Oğuzân u Türkân))
8Ara sınav
9Ebulgazi Bahadır Han-Şecere-i Terakime (Şecere-i Türkî)
10Masal Kitapları (Binbir Gece Masalları, Billur Köşk Masalları vd.)
11Fıkra Kitapları (Letaif Kitapları) (Nasreddin Hoca)
12Atasözü Kitapları (Divanü Lügati’t-Türk, Kitab-ı Atalar, Atalar sözü destanları, Pendname-i Güvahî)
13Cönkler ve Mecmualar (Muhtelif cönk örnekleri, mecmualar, melhameler)
14Şairnameler (Âşık Ömer’in şairnamesi),
15Seyahatnameler (Evliya Çelebi)
16Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abdurrahman Güzel, Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Folkloru Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı Şükrü Elçin, Halk Edebiyatına Giriş M. Öcal Oğuz vd., Türk Halk Edebiyatı El Kitabı Erman Artun, Türk Halk Edebiyatına Giriş Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Metin Ekici, Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri Seyfi Karabaş, Bütüncül Türk Budunbilimine Doğru
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma138104
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8324
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6424
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)154
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1435    
ÖÇ2435    
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00