Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
CEK533NEW MANAGEMENT SYSTEMS AND LABOR RELATIONSCompulsory115
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Fordist ve Taylorist yapılanma, mikro/makro fordizm, sosyo-teknik sistem, yenilikçi üretim ve yönetim yaklaşımı, yalın üretim organizasyonu ve örgütlenmesi, sendikal yapı - birey ve kolektif anlayış etkileşimi, sendikal örgütlenme ve insan kaynakları yapılanması, farklı cephelerden tartışabilmek.
Name of Lecturer(s)
YRD.DOÇ.DR.ÇAĞATAY EDGÜCAN ŞAHİN
Learning Outcomes
1Fordist-Taylorist üretim yönetim sisteminin varsayımlarını yönetim kuramları ile ilişkilendirerek tartışır ve üretim-yönetim örgütlenmesinin etkileşimini emek açısından değerlendirebilir.
2Üretim organizasyonundaki değişim dinamiklerinin çalışma ilişkileri üzerindeki etkilerini açıklar ve tartışır.
3Yeni yönetim tekniklerinin varsayımlarını açıklar ve sosyo-teknik sistem açısından rolünü ve yeniliğini değerlendirebilir.
4Mikro Fordism dinamiklerini çözümler ve makro Fordist yapıda dinamiklerin rolünü tartışır.
5Üretim ve yönetim tekniklerinin işgücünün etkin kullanımı bağlamında temel dayanaklarını tartışır ve çalışma ilişkileri açısından eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Fordist ve Taylorist yapılanma, mikro/makro fordizm, toplam kalite yönetimi, yenilikçi üretim ve yönetim yaklaşımı,küreselleşmenin endüstri ilişkileri sistemine yansımaları, emek ve üretimin yapısında değişim, yalın üretim organizasyonu ve örgütlenmesi, sendikal yapı - birey ve kolektif anlayış etkileşimi, sendikal örgütlenme ve insan kaynakları yapılanması, farklı cephelerden tartışılmaktadır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Klasik ve davranışsal yönetim ve organizasyon kuramları ile modern organizasyon kuramının günümüz üretim ve yönetim organizasyonu açısından etki değerinin/geçerliliğinin tartışılması ve bu kuramların günümüze yansıyan kavramlarının değerlendirilmesi.
2Klasik ve davranışsal yönetim ve organizasyon kuramları ile modern organizasyon kuramının günümüz üretim ve yönetim organizasyonu açısından etki değerinin/geçerliliğinin tartışılması ve bu kuramların günümüze yansıyan kavramlarının değerlendirilmesi.
3Üretim ve yönetim organizasyonunda toplam kalite yönetimi, dış kaynaklarla üretim ve yönetim, şebeke organizasyon, üretim sürecinin parçalı entegrasyonu gibi güncel kavram ve uygulamaların değerlendirilmesi ve etkilerinin çalışma ilişkileri açısından tartışılması.
4Mikro ve makro Fordist örgütlenmenin tartışılması ve günümüze yansımalarının değerlendirilmesi.
5"Karakter Aşınması" adlı kitabın, Fordist-Taylorist üretim ve yönetim organizasyonu bağlamında tartışılması ve günümüz çalışma ilişkileri açısından etki değerinin/geçerliliğinin değerlendirilmesi.
6Bölgesel ve küresel bağlamda rekabet ve rekabet üstünlüğünün değişen kaynağı olarak "insan"/"emek" faktörünün rolünün ve değerinin tartışılması.
7Üretim ve yönetim organizasyonunda farklı yaklaşımlar olarak; İsveç sosyoteknik sistemin, İtalyan esnek uzmanlaşma modelinin, Alman ürün çeşitliliği ve yüksek kalite modelinin ve Japon yalın üretim organizasyonunun tartışılması.
8 Yalın üretim organizasyonu ve "Japonlaşma eğilimi" kavramı ile Fordist-Taylorist üretim ve yönetim organizasyonun "farklılığı" ve "aynılığı" üzerine karşılaştırmalı değerlendirme yapılması.
9ARA SINAV
10Grup çalışmalarının sunumları ve tartışılması.
11Sendikal yapı ve politikaların, değişen üretim ve yönetim organizasyonu açısından tartışılması ve insan kaynakları yönetimi karşıtlığının içerik bağlamında değerlendirilmesi.
12Sendikal yapı ve politikaların, değişen üretim ve yönetim organizasyonu açısından tartışılması ve insan kaynakları yönetimi karşıtlığının içerik bağlamında değerlendirilmesi.
13Sendikal yapı ve politikaların, değişen üretim ve yönetim organizasyonu açısından tartışılması ve insan kaynakları yönetimi karşıtlığının içerik bağlamında değerlendirilmesi.
14Grup çalışmalarının sunumları ve tartışılması.
15Üretim ve yönetim tekniklerinin "yeniliği" üzerine değerlendirme ve görüş oluşturulması.
16FİNAL SINAVI
Recommended or Required Reading
Karakter Aşınması, Richard Sennett, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2002. İşletme Yöneticiliği, Tamer Koçel, Beta Yayınevi, 13. Basım, İstanbul, 2011. Küreselleşme Sürecinde İnsan Kaynağı, Ahmet Selamoğlu, TÜHİS Yayını, İstanbul, 1998. Handbook of Human Resource Management, G. R. Ferris, S. D. Rosen, D. T. Barnum, Blackwell HRM, Reprint 1996.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14342
Self Study14228
Individual Study for Mid term Examination8216
Individual Study for Final Examination14342
Report717
TOTAL WORKLOAD (hours)137
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
LO155544      
LO244555      
LO354444      
LO445444      
LO555444      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00