Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | CEK509 | CURRENT ISSUES IN WORKING LIFE | Compulsory | 1 | 1 | 5 |
|
Level of Course Unit |
Second Cycle |
Objectives of the Course |
Çalışma Hayatı ve güncel sorunları analiz etmek ve tanıtmak |
Name of Lecturer(s) |
Assoc.Prof.Dr.Gürol Özcüre |
Learning Outcomes |
1 | Çalışma hayatında yaşanan dönüşümleri anlayabilme, | 2 | İşgücü Piyasalarının kendine özgü nitelikleri ile işleyişine yönelik politika ve uygulamaları ögrenebilme | 3 | Küresel ölçekteki sosyal ve ekonomik kriz ve dönüşümleri işgücü piyasası bağlamında ele almak ve küreselleşme sürecindeki Türkiye ye etkilerini değerlendirebilme |
|
Mode of Delivery |
Formal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Çalışma yaşamına ilişkin güncel sorunlar ele alınır. Özellikle yeni teknolojiler, küreselleşme, çok uluslu şirketler, insan kaynakları yönetimi, neoliberal politikaların çalışma yaşamına etkileri, mevzuataki değişim de dikkate alınarak incelenir. Yaşanan değişimin endüstri ilişkilerinin aktörlerinin rollerinde ve üretim süreçlerinde yarattığı değişim ve sorunlar ele alınır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Giriş ve Konunun Önemi
Çalışma Kavramı, Konusu ve Amaçları
| | | 2 | İşgücü Piyasası | | | 3 | İşgücü Arzı ile ilgili sorunlar, nüfus, çalışma çağında nüfus, istihdam | | | 4 | İşgücü Talebi, istihdam yaratıcı politikalar | | | 5 | İşgücü Piyasalarının dengesi | | | 6 | İşsizlik | | | 7 | Çalışma Hayatının Türkiye’de Genel Görünümü | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Ücretler | | | 10 | Ulusal İstihdam Stratejisi | | | 11 | Sendikalar ve Toplu Pazarlık | | | 12 | Türkiye'de Sendikaların İşlevleri
Sendika Hakkı ve Özgürlüğü
| | | 13 | Türkiye’de ve Dünyada Sendikacılığın Güncel Sorunları | | | 14 | İşveren Sendikaları
Endüstri İlişkilerinde Devletin Rolü
| | | 15 | Küreselleşme, Yoksulluk ve Sosyal Koruma | | | 16 | Final sınavı | | |
|
Recommended or Required Reading |
Aysen Tokol, Endüstri İlişkileri ve Yeni Gelişmeler, Dora, Bursa, 2013. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
SUM | 0 | |
SUM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Report Preparation | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Homework Problems | 14 | 1 | 14 |
Individual Study for Mid term Examination | 10 | 1 | 10 |
Individual Study for Final Examination | 14 | 2 | 28 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | LO2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | LO3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|