Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
İKT619STATE AND ECONOMYCompulsory115
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Dersin amacı, öğrenciye, devletin iktisadi faaliyetlerinin niteliği ve bunların birey, toplum ve ekonomi üzerindeki etkilerini kavranmasını sağlamaktır. Refah devletinin doğuşu, büyümesi ve krizini analitik olarak analiz edilecektir. Hem teorik çerçevede hem de güncel politik karar süreçlerinde kamusal kararların ekonomiyi nasıl etkilediğini açıklamaktır. Özellikle Türkiye’de devletin ekonomi politikalarını belirleme süreçlerini, ortaya çıkan sorunları ve başarılı deneyimler öğrencilerle paylaşılacaktır.
Name of Lecturer(s)
Yrd.Doç.Dr. Fatma Özlem Tezcek
Learning Outcomes
1Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme.
2İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma.
3İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma.
4
5
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Tarihsel perspektifte teorik literatür analiz edilecek, takip eden haftalarda özellikle refah devleti uygulamalarının neden olduğu sorunlar ve devletin ekonomideki rolünün değişmesinde etkili olan faktörler ayrıntılı analiz edilecektir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Devletin ekonomide rol alış nedenleri
2Ekonomide politik aktörüne eleştiri: Kamu tercihi Teorisi
3Politik konjonktür hareketleri teorisi
4Türkiye’de Politik Konjonktür Hareketleri
5Refah Devletinin Doğuşu
6Refah Devletinin Büyümesi
7Refah Devletinin Krizi
8Vize sınavı
9Türkiye’de Politika Ekonomi İlişkisi: Tarihsel Arka Plan
10Türkiye’de Politika Ekonomi: Siyaset kültürünün yeri
11Türkiye’de Politika Ekonomi: Politik partiler ve iktidar mücadelesinin rolü
12Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk bürokrasinin Rolü
13Türkiye’de Politika Ekonomi: Türk Sermayedar sınıfın oluşumu
14Türkiye’de Politika Ekonomi: Küresel Politik ve Ekonomik Aktörlerin Rolü
15Genel Değerlendirme
16Final sınavı
Recommended or Required Reading
Wolf, Charles, “Piyasa veya Devlet”, Ahmet Kılıçbay, Politika ve Ekonomi, Türkiye İş Bankası Yayınları. Ayşe Buğra, “Devlet ve İşadamları”, İletişim Yayınları.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14342
Discussion15230
Team/Group Work13226
Seminar14114
Individual Study for Mid term Examination11414
Individual Study for Final Examination12222
TOTAL WORKLOAD (hours)150
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
LO1              
LO2              
LO3              
LO4              
LO5              
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00