Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
AE1052022382HAREKET EĞİTİMİZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı hareket eğitiminin özellikle çocuklardaki önemini ortaya koyabilme ve kavratabilmedir. Ayrıca çocukların fiziksel ve nörolojik gelişimlerine paralel olarak verilecek doğru hareket eğitiminin sonraki sportif ve sosyal yaşantılarını olumlu yönde etkilemektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltebilme
22 Bir çok bilgiden yararlanarak daha iyi bir öğretmen olabilmek.
33 Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmek.
44 Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme
5Çocukların seviyelerine uygun oyunlar planlayabilmek
6çocukların seviyelerine uygun oyunları uyarlayabilmek
7çocukların seviyelerine uygun oyunları oynatabilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ders, hareket eğitiminn tarihsel gelişimi, felsefesi, nasıl uygulatılacağı konularnı içermektedir. Vücut , alan bilgisini, materyaller ile destekleyerek hareket gelişimlerini desteklemektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 HAREKET EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ HAREKET EĞİTİMİNİN ALANI
22 GELİŞİME YÖNELİK UYGUN ÖĞRETİM
3HAREKET EĞİTİMİNDE YARATICI FİKİRLER
4AKTİVİTE ANALİZİ. HAREKET EĞİTİMİNİN UYGULAMALI ALANI
5HAREKET KONSEPT AKTİVİTELERİ
6VÜCUT AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI
7VİZE SINAVI
8ALAN AKTİVİTELERİ,
9EFOR AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI
10ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI
11ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI
12ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI
13HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI
14HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI
15HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Karen Abels, Jennifer M. Bridges. Teaching Movement Education. Human Kinetics, 2010 2. Lilian W.Y.Cheung, Hank Dart, Sari Kalin, Brett Otis, Steven L Gortmaker. Eat Well Keep Moving, Human Kinetics 2016 3. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. T.C. Sağlık Bakanlığı 2014David Katz, 4. Revised September, BC for Fitnes, Teacher Manual 5. Rae Pica, Moving&Learning 2014
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Uygulama/Pratik10110
Tartışma515
Soru-Yanıt10110
Takım/Grup Çalışması10110
Gözlem515
Gösterme14114
Örnek Vaka İncelemesi111
Proje Hazırlama10110
Proje Sunma10110
Rol Oynama / Dramatize Etme10110
414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)91
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00