Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | AE1052022382 | HAREKET EĞİTİMİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı hareket eğitiminin özellikle çocuklardaki önemini ortaya koyabilme ve kavratabilmedir. Ayrıca çocukların fiziksel ve nörolojik gelişimlerine paralel olarak verilecek doğru hareket eğitiminin sonraki sportif ve sosyal yaşantılarını olumlu yönde etkilemektir |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Ezel Nur KORUR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltebilme | 2 | 2 Bir çok bilgiden yararlanarak daha iyi bir öğretmen olabilmek. | 3 | 3 Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmek. | 4 | 4 Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilme | 5 | Çocukların seviyelerine uygun oyunlar planlayabilmek | 6 | çocukların seviyelerine uygun oyunları uyarlayabilmek | 7 | çocukların seviyelerine uygun oyunları oynatabilmek |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Ders, hareket eğitiminn tarihsel gelişimi, felsefesi, nasıl uygulatılacağı konularnı içermektedir. Vücut , alan bilgisini, materyaller ile destekleyerek hareket gelişimlerini desteklemektir |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1 HAREKET EĞİTİMİNİN TARİHİ VE FELSEFESİ HAREKET EĞİTİMİNİN ALANI | | | 2 | 2 GELİŞİME YÖNELİK UYGUN ÖĞRETİM | | | 3 | HAREKET EĞİTİMİNDE YARATICI FİKİRLER | | | 4 | AKTİVİTE ANALİZİ. HAREKET EĞİTİMİNİN UYGULAMALI ALANI | | | 5 | HAREKET KONSEPT AKTİVİTELERİ | | | 6 | VÜCUT AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI | | | 7 | VİZE SINAVI | | | 8 | ALAN AKTİVİTELERİ, | | | 9 | | EFOR AKTİVİTELERİ, UYGULAMALARI | | 10 | | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ OYUNLAR, UYGULAMALARI | | 11 | | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ CİMNASTİK, UYGULAMALARI | | 12 | | ÖĞRETİMDE EĞİTİCİ DANS, UYGULAMALARI | | 13 | | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | | 14 | | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | | 15 | | HAREKET VE OYUN UYGULAMALARI | | 16 | | FİNAL | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Karen Abels, Jennifer M. Bridges. Teaching Movement Education. Human Kinetics, 2010 2. Lilian W.Y.Cheung, Hank Dart, Sari Kalin, Brett Otis, Steven L Gortmaker. Eat Well Keep Moving, Human Kinetics 2016 3. Türkiye Fiziksel Aktivite Rehberi. Çocuk ve Ergenlerde Fiziksel Aktivite. T.C. Sağlık Bakanlığı 2014David Katz, 4. Revised September, BC for Fitnes, Teacher Manual 5. Rae Pica, Moving&Learning 2014 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Gözlem | 5 | 1 | 5 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 10 | 1 | 10 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 10 | 1 | 10 |
| 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|