Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MB1012022382EĞİTİME GİRİŞZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Ezel Nur KORUR
Öğrenme Çıktıları
11 Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme
22 Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme
33 Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme
44 Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları kavrayabilmek.
55 Milli eğitim sisteminin temel yapısını ve işleyişini kavrayabilmek.
66 Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini kavrayabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 Eğitim ile ilgili temel kavramlar
22 Eğitim ile ilgili temel kavramlar II
33 Türkiyedeki eğitimin tarihsel gelişimi
44 Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri
55 Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri
66 Eğitimin ekonomik ve hukuksal temelleri
77 Eğitim alanında bilimsel araştırma
88 VİZE
99 Eğitimin amaç ve işlevleri
1010 Türk eğitim sistemi
1111 Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar
1212 Bir meslek olarak öğretmenlik
1313 21. yüzyılda eğitim
1414 21. yüzyılda eğitim
1515 Bir eğitim öğretim ortamı olarak okul ve sınıf
1616 Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Problem Çözümü10110
Tartışma111
Soru-Yanıt515
Takım/Grup Çalışması111
Örnek Vaka İncelemesi10110
Beyin Fırtınası10110
Rapor Hazırlama10110
Rapor Sunma717
Proje Hazırlama10110
Proje Sunma515
Proje Tasarımı /Yönetimi515
Bireysel Çalışma10110
10110
111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)97
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00