|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | MB1012022382 | EĞİTİME GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Eğitimin temel kavramları, varsayımları, tartışmaları araştırma ve inceleme yöntemleri, Eğitim bilimi tarihsel gelişimi, Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik, psikolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlaması ve açıklanması ve tartışılması, Türk eğitim sisteminin yapısı Öğretmenlik mesleği konularında bilgi sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Ezel Nur KORUR | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 Eğitimin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini tanımlayabilme | 2 | 2 Eğitim olgusu karşısında durumu felsefî, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme | 3 | 3 Toplumsallaşmada etkili olan öğeleri, toplumsallaşmanın nasıl olduğunu açıklayabilme | 4 | 4 Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları kavrayabilmek. | 5 | 5 Milli eğitim sisteminin temel yapısını ve işleyişini kavrayabilmek. | 6 | 6 Eğitimin diğer bilim alanları ile ilişkilerini kavrayabilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Eğitimin temel kavramlarını, Meslek seçimi, öğretmenlik mesleği ve etiği, Öğretmenlik mesleğinde yeterlilik alanları, Etkili öğretmen özellikleri, Eğitimin bilim olarak gelişimi, Bilim olarak eğitim, Eğitim alanında araştırma konuları, Eğitimin felsefi temelleri, Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar, Millî eğitimin temel ilkeleri, Türk millî eğitim sisteminin genel yapısı, v Eğitimin sosyolojik temelleri, Öğretmenlik mesleği ve çağdaş yaklaşımlar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar | | | 2 | 2 Eğitim ile ilgili temel kavramlar II | | | 3 | 3 Türkiyedeki eğitimin tarihsel gelişimi | | | 4 | 4 Eğitimin felsefi ve psikolojik temelleri | | | 5 | 5 Eğitimin sosyal ve kültürel temelleri | | | 6 | 6 Eğitimin ekonomik ve hukuksal temelleri | | | 7 | 7 Eğitim alanında bilimsel araştırma | | | 8 | 8 VİZE | | | 9 | 9 Eğitimin amaç ve işlevleri | | | 10 | 10 Türk eğitim sistemi | | | 11 | 11 Türk milli eğitim sistemini düzenleyen genel esaslar | | | 12 | 12 Bir meslek olarak öğretmenlik | | | 13 | 13 21. yüzyılda eğitim | | | 14 | 14 21. yüzyılda eğitim | | | 15 | 15 Bir eğitim öğretim ortamı olarak okul ve sınıf | | | 16 | 16 Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ekiz, D., Durukan H., (2006) Eğitim Bilimlerine Giriş, İstanbul, Lisans yayıncılık Özyurt, S., (2000) Öğretmenlik Mesleğine Giriş 2. baskı, Adapazarı, Değişim Yayınları Demirel, Ö., Kaya, Z., (2003) Öğretmenlik Mesleğine Giriş, 3. baskı, Pegem yayınları Özdemir, S., Yalın, H., İ., ve Sezgim. (2004), Öğretmenlik mesleğine giriş,5. Baskı. Ankara, Nobel Yayınları Fidan, N., Erden, M. (1985), Eğitime Giriş Alkım Yayınları | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Örnek Vaka İncelemesi | 10 | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 | Rapor Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Rapor Sunma | 7 | 1 | 7 | Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 | Proje Sunma | 5 | 1 | 5 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 5 | 1 | 5 | Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | | 10 | 1 | 10 | | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|