Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TMBZ4052018336ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI IZorunlu4710
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Gerçek sınıf ortamlarında sınıf yönetimi, sınıf organizasyonu ve grup çalışması gibi konularda gözlemler yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1öğrencinin ve öğretmenin gün boyunca okuldaki faaliyetlerini öğrenecek
2okulun işleyişini ve okulda uyulacak kuralları öğrenecek ve uygulayabilecek
3bireysel uygulamaları öğrenecek ve derslerde kullanabilecek
4sınıfı ve okulu öğretmen adayı olarak gözlemleyecek ve değerlendirebilecek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Öğretmen eğitiminde okul deneyiminin yeri ve önemi
2Okul deneyimi çalışmalarında veri toplama, veri analizi ve ödev (rapor) yazma
3Dönem planı ve etkinliklerin tanıtımı
4Birinci ödevle ilgili açıklamalar (Okulu tanıma: okulun işleyişi, okul müdürünün ve yönetiminin görevleri ve okul kuralları hakkında bilgi edinme)
5Birinci ödevin teslimi, İkinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
6 İkinci ödevin teslimi,Üçüncü ödevle ilgili açıklamalar (Öğrencinin okuldaki faaliyetlerinin incelenmesi)
7Üçüncü ödevin teslimi, İlk üç ödev için öğrenci sunumları
8Dördüncü ödevin teslimi, Beşinci ödevle ilgili açıklamalar (Derslerin soru sorma etkinlikleri açısından incelenmesi)
9Arasınav haftası
10 Beşinci ödevin teslimi, Altıncı ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ders yönetimi ve sınıf kontrolü uygulamalarının incelenmesi)
11Altıncı ödevin teslimi, Dördüncü, beşinci ve altıncı ödevler için öğrenci sunumları
12 Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi)
13Yedinci ödevle ilgili açıklamalar (Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme ve kayıt tutma uygulamalarının incelenmesi)
14 Yedinci ödevin teslimi, Sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma)
15Sekizinci ödevle ilgili açıklamalar (Ders planı yapma ve etkinlikleri sıraya koyma)
16 Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yiğit, N. 2006; Kuramdan Uygulamaya Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Celepler Matbaacılık, Trabzon. Demirtaş H. ve Güneş, H. 2004; Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu, Anı Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik41456
Alan Çalışması14456
Örnek Vaka İncelemesi14114
Rapor Hazırlama14228
Rapor Sunma14228
Bireysel Çalışma11414
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma51470
Rapor21428
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)294
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555444
ÖÇ24545454
ÖÇ35455554
ÖÇ45454544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00