Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ3022018336YAZMA EĞİTİMİZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretmen adaylarına ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli metin türleriyle ilgili yazma çalışmaları yapmak ve yazma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarını hazırlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yazma becerisini kuramsal boyutlarıyla tanır.
2Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlemesini yapar.
3Yazma eğitiminde takip edilecek etkinlikleri kavrar, uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarının yapılması.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazma becerisinin önemini kavratma
2Yazma becerisi
3Yazmanın unsurları
4 Yazmanın Unsurları
5Yazma stratejileri geliştirme
6 Yazma stratejileri geliştirme
7Ara Sınav
8Türkçe Öğretim Programı'nda yazma becerisi
9Türkçe öğretim Programı'nda yazma becerisi
10Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
11Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
12Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
13Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
14Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
15Genel Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Burdurlu, İbrahim Zeki. (1984). Sözlü ve Yazılı Anlatım Eğitimi, Yeni Defne, C.3, S. 34. Kaplan, Mehmet. (1972). Kompozisyon, Hisar. Durukafa, Gönül. (1992). Cluster Metodu, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. VIII, S. 3 , s. 83-114. Karaalioğlu, S. Kemal. (1982). Kompozisyon Sanatı, İstanbul. Tansel, Fevziye Abdullah. (1985). İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II, İstanbul. Göğüş, Beşir. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Gül Yayınevi. Ankara. Gökşen, Enver Naci. (1969). Kompozisyon İlkeleri ve Antolojisi, May Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma206120
8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)138
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15423222
ÖÇ24524323
ÖÇ35514423
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00