Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAEZ3022018336 | YAZMA EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 6 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarına ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli metin türleriyle ilgili yazma çalışmaları yapmak ve yazma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarını hazırlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yazma becerisini kuramsal boyutlarıyla tanır.
| 2 | Yazı tekniklerine göre bir metnin düzenlemesini yapar.
| 3 | Yazma eğitiminde takip edilecek etkinlikleri kavrar, uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarının yapılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yazma becerisinin önemini kavratma | | | 2 | Yazma becerisi | | | 3 | Yazmanın unsurları | | | 4 | Yazmanın Unsurları | | | 5 | Yazma stratejileri geliştirme
| | | 6 |
Yazma stratejileri geliştirme | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Türkçe Öğretim Programı'nda yazma becerisi | | | 9 | Türkçe öğretim Programı'nda yazma becerisi | | | 10 | Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları
| | | 11 | Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları | | | 12 | Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları | | | 13 | Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları | | | 14 | Yazma becerisi öğretimi ve uygulamaları | | | 15 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Burdurlu, İbrahim Zeki. (1984). Sözlü ve Yazılı Anlatım Eğitimi, Yeni Defne, C.3, S. 34. Kaplan, Mehmet. (1972). Kompozisyon, Hisar. Durukafa, Gönül. (1992). Cluster Metodu, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, C. VIII, S. 3 , s. 83-114. Karaalioğlu, S. Kemal. (1982). Kompozisyon Sanatı, İstanbul. Tansel, Fevziye Abdullah. (1985). İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II, İstanbul. Göğüş, Beşir. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi, Gül Yayınevi. Ankara. Gökşen, Enver Naci. (1969). Kompozisyon İlkeleri ve Antolojisi, May Yayınları. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 20 | 6 | 120 |
| 8 | 2 | 16 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|