Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAEZ3032018336 | OKUMA EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Okuma becerisiyle ilgili temel kavramları öğretmek, okuma teorilerinin uygulamaya yansımaları göstermek, okuma becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlama becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Okuma eğitiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edinir.
| 2 | Okuma eğitimi alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 | Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Okuma eğitiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikAye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; eleştirel okumayla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuduğu anlamanın değerlendirilmesi; Türkçe programının okuma kazanımları açısından incelenmesi. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | Okuma eğitiminde tarihsel süreç | | | 3 | Okuma Stratejileri | | | 4 | Okuma teorileri | | | 5 | Okumanın fiziksel ve zihinsel unsurları | | | 6 | Okuma, kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; Okuma ve dikkat | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Okuma süreçleri | | | 9 | Okuma kusurları | | | 10 | Akıcı okuma | | | 11 | Metin türlerine göre okuma | | | 12 | Okuma yöntem ve teknikleri | | | 13 | Okuma becerisini ölçme ve değerlendirme | | | 14 | Okuma etkinlikleri tasarlama | | | 15 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Akyol, H. (2016). Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Diane H. Tracey Lesley Mandel Morrow (2016) Okumaya Genel Bir Bakış. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Akyol vd. (2015). Okumayı Değerlendirme Öğretmenler İçin Kolay ve Pratik Bir Yol. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Baştuğ vd. (2018). Okuduğunu Anlama Becerilerini Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
• Karatay, H. (2014). Okuma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademik Yayıncılık.
• Türkçe Öğretimi Ders Programı |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 20 | 6 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|