Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAEZ3012018336 | DİNLEME EĞİTİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dinleme becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri öğretmek. Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlamayı kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dinleme becerisinin öneminin farkına varır. | 2 | Dinleme yöntemlerini kavrar. | 3 | Dinleme becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.); dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi, konuşmadaki prozodik özellikleri (vurgu, ton, ezgi vb.) tanıma; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dinleme becerisinin tanımının yapılması. | | | 2 | Dinleme becerisiyle ilgili kaynakların incelenmesi. | | | 3 | Dinleme becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | | | 4 | Dinleme becerisiyle ilgili bir ön etkinlik yapılması. | | | 5 | Dinleme becerisinin öneminin kavratılması. | | | 6 | Toplumda dinleme alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler | | | 7 | Dinleme becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. | | | 8 | Amaca bağlı olarak dinleme çeşidinin seçimi. | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Türkçe eğitiminde dinleme becerisini geliştirme çalışmaları. | | | 11 | Eleştirel dinleme kavramını örnekleme. | | | 12 | Eleştirel dinleme alıştırmaları yapma. | | | 13 | Eleştirel dinleme alıştırmaları yapma. | | | 14 | Genel tekrar. | | | 15 | Yarıyıl sonu sınava hazırlık. | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yalçın, Alemdar. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları. Demirel, Özcan. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları. Doğan, Y., (2011). Dinleme Eğitimi. Pegem Akademik Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
| 14 | 7 | 98 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|