Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ3012018336DİNLEME EĞİTİMİZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dinleme becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri öğretmek. Dinleme becerisini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlamayı kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dinleme becerisinin öneminin farkına varır.
2Dinleme yöntemlerini kavrar.
3Dinleme becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dinleme eğitimiyle ilgili temel bilgiler (temel kavramlar, tarihsel süreç vb.); dinlemenin fiziksel ve zihinsel unsurları; bellek ve özellikleri (kısa süreli bellek, uzun süreli bellek; anısal bellek, anlamsal bellek ve işlemsel bellek); dinleme kelime hazinesi ve söz varlığı ilişkisi; dikkat; dinleme kusurları; dinleme süreçleri; dinleme becerisinin geliştirilmesi, konuşmadaki prozodik özellikleri (vurgu, ton, ezgi vb.) tanıma; dinleme ve izleme, beden dili özelliklerini anlamlandırma; dinleme becerisine yönelik eğitim ortamları; dinleme yöntem ve teknikleri; dinleme becerisini ölçme ve değerlendirme; dinleme etkinlikleri tasarlama.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dinleme becerisinin tanımının yapılması.
2Dinleme becerisiyle ilgili kaynakların incelenmesi.
3Dinleme becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması.
4Dinleme becerisiyle ilgili bir ön etkinlik yapılması.
5Dinleme becerisinin öneminin kavratılması.
6Toplumda dinleme alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler
7Dinleme becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi.
8Amaca bağlı olarak dinleme çeşidinin seçimi.
9Ara Sınav
10Türkçe eğitiminde dinleme becerisini geliştirme çalışmaları.
11Eleştirel dinleme kavramını örnekleme.
12Eleştirel dinleme alıştırmaları yapma.
13Eleştirel dinleme alıştırmaları yapma.
14Genel tekrar.
15Yarıyıl sonu sınava hazırlık.
16Yarıyıl sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yalçın, Alemdar. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Akçağ Yayınları. Demirel, Özcan. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: MEB Yayınları. Doğan, Y., (2011). Dinleme Eğitimi. Pegem Akademik Yay.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım11414
14798
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)116
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13445444
ÖÇ24454545
ÖÇ33443344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00