Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAEZ2012018336 | ÇOCUK EDEBİYATI | Zorunlu | 2 | 3 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak için çocuğa göre yazılmış eserlerden nasıl yararlanılabileceğine ilişkin öğretmen adaylarına anlayış kazandırmaktır. Çocuk edebiyatı eserlerinin dil becerilerinin gelişiminde nasıl kullanılabileceği ve eser seçiminde nelere dikkat edileceği üzerinde durulacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar. | 2 | İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 3 | Çocuk edebiyatı ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır. | 4 | Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak çocuk edebiyatının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler. | 5 | Çocuk edebiyatı ürünlerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Çocuk Edebiyatı ile ilgili kaynakların taranması ve tanıtımı; çocukların seviyelerine uygun kitap ve diğer materyallerin seçimi ve değerlendirilmesi; Çocuk Edebiyatına ilişkin örnekler ve incelenmesi, Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatının genel özellikleri, tarihsel gelişimi, çocuk kitaplarının genel özellikleri ve türlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı | | | 2 | Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatı tarihi | | | 3 | Çocuk edebiyatı ve okuma alışkanlığı/kültürü. | | | 4 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler (tasarım, içerik ve eğitsel). | | | 5 | Yazınsal çocuk edebiyatı türleri (şiir, roman vb.)
Bilgilendirici-öğretici çocuk edebiyatı türleri. | | | 6 | Çocuk klasikleri; çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları. | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre seviyelendirilmesi | | | 9 | Görsel medya ve çocuk (çocuklar için çizgi film/çizgi sinema/animasyon) | | | 10 | Çocuk edebiyatı ve eleştirel düşünme. | | | 11 | Çocuk edebiyatı ile kültür ve değer aktarımı. | | | 12 | Çocuk edebiyatında karakter gelişimi. | | | 13 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler. | | | 14 | Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler. | | | 15 | Genel sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
• Sever, S. (2015) Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayıncılık.
• Sever, S. (2015) Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. Ankara: Tudem Yayıncılık.
• Çer, E. (2016) Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
• Oğuzkan, A.F. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|