Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ2012018336ÇOCUK EDEBİYATIZorunlu232
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı çocuklara okuma kültürü ve zevki kazandırmak için çocuğa göre yazılmış eserlerden nasıl yararlanılabileceğine ilişkin öğretmen adaylarına anlayış kazandırmaktır. Çocuk edebiyatı eserlerinin dil becerilerinin gelişiminde nasıl kullanılabileceği ve eser seçiminde nelere dikkat edileceği üzerinde durulacaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Pınar KANIK UYSAL
Öğrenme Çıktıları
1Çocuk edebiyatı alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
2İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
3Çocuk edebiyatı ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.
4Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak çocuk edebiyatının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
5Çocuk edebiyatı ürünlerini eleştirel bir bakış açısıyla inceler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Çocuk Edebiyatı ile ilgili kaynakların taranması ve tanıtımı; çocukların seviyelerine uygun kitap ve diğer materyallerin seçimi ve değerlendirilmesi; Çocuk Edebiyatına ilişkin örnekler ve incelenmesi, Türk ve Dünya Çocuk Edebiyatının genel özellikleri, tarihsel gelişimi, çocuk kitaplarının genel özellikleri ve türlerine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmayı amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriği ve kaynakların tanıtımı
2Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatı tarihi
3Çocuk edebiyatı ve okuma alışkanlığı/kültürü.
4Çocuk edebiyatı ürünlerinin taşıması gereken nitelikler (tasarım, içerik ve eğitsel).
5Yazınsal çocuk edebiyatı türleri (şiir, roman vb.) Bilgilendirici-öğretici çocuk edebiyatı türleri.
6Çocuk klasikleri; çocuklara seslenen diğer yazınsal türler (destan, masal, efsane) ve dilsel gereçlerin (sayışmaca, tekerleme, bilmece vb.) çocukların gelişimlerine katkıları.
7Ara sınav
8Çocuk edebiyatı ürünlerinin yaş gruplarına göre seviyelendirilmesi
9Görsel medya ve çocuk (çocuklar için çizgi film/çizgi sinema/animasyon)
10Çocuk edebiyatı ve eleştirel düşünme.
11Çocuk edebiyatı ile kültür ve değer aktarımı.
12Çocuk edebiyatında karakter gelişimi.
13Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
14Çocuk edebiyatı ürünleri üzerine incelemeler.
15Genel sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Sever, S. (2015) Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayıncılık. • Sever, S. (2015) Çocuk Edebiyatı ve Okuma Kültürü. Ankara: Tudem Yayıncılık. • Çer, E. (2016) Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. • Oğuzkan, A.F. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma10660
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)62
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15335334
ÖÇ24434234
ÖÇ34444343
ÖÇ44435344
ÖÇ55434243
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00