Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ2032018336TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARIZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Türkçe dersi öğretim programını tanıtma 2. kazanımlar ve etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, izleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretme. 3. türkçe öğretiminde yeni yöntem ve teknikleri uygulama fırsatı verme
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 Seçilecek metinlerin özelliklerini bilir.
2Türkçe dersinde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir
3Genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak Türk eğitim faaliyetlerini tasarlar.
4Türk eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanır.
5Türkçe derslerinde temel dil becerilerini öğretmek için kullanılan yöntemleri tanır ve ilişkilendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mevcut öğretim programını tanıma, alana özgü yöntem ve teknikleri bilme, planlı bir şekilde bir Türkçe dersini anlatabilme becerisi kazanma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı ve proje ödevleri verme
2Modern öğrenme yaklaşımları
3Türkçe öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım
4Çoklu zeka ve Türkçe öğretimi
5Proje tabanlı öğrenme ve Türk öğretimi
6Işbirlikli öğrenme ve Türkçe öğretimi
7Aktif dinleme ve Türkçe öğretimi
8Probleme dayalı öğrenme ve Türkçe öğretimi
9Ara sınav
10Ders planları ve 5E Modeli
115E modeline dayalı Türkçe ders planlarının hazırlanması,
12Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına dayalı Türkçe ders faaliyetlerinin sunumu
13Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına dayalı Türkçe ders faaliyetlerinin sunumu
14Atölye gruplarının sunumlarının değerlendirilmesi
15Yarıyıl sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I, Murat ÖZBAY, Öncü Kitap, Ankara, 2006. Türkçe Öğretimi, Mustafa CEMİLOĞLU, Alfa Aktüel Yayıncılık, Bursa, 2009. Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali CALP, Nobel Yay., İst., 2010. Türkçe Öğretimi, Firdevs GÜNEŞ, Pegem Akademi, 2016.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım10330
Bireysel Çalışma10330
10330
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12333333
ÖÇ23344323
ÖÇ33433333
ÖÇ43344434
ÖÇ53333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00