Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAEZ1082018336 | DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dil eğitiminin temel kavramlarını tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Arş. Gör. Dr. Pınar KANIK UYSAL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dil eğitiminin temel kavramlarına aşinalık kazanır. | 2 | Dinleme eğitiminin temel kavramlarını tanır.
| 3 | Konuşma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
| 4 | Yazma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
| 5 | Okuma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
| 6 | Dil bilgisi öğretiminin temel kavramlarını tanır.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dil eğitimine giriş, dil eğitiminin önemi.
| | | 2 |
Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler.
| | | 3 | Ana dili eğitimi.
| | | 4 | Yabancı dil eğitimi.
| | | 5 | Ana dili eğitimi ile yabancı dil eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar.
| | | 6 | Dil eğitiminin temel kavramları; okuma ve dinleme eğitimiyle ilgili kavramlar
| | | 7 | Dil eğitiminin temel kavramları; okuma ve dinleme eğitimiyle ilgili kavramlar.
| | | 8 | Ara sınav
| | | 9 | Dil eğitiminin temel kavramları; yazma ve konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar.
| | | 10 | Dil eğitiminin temel kavramları; yazma ve konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar.
| | | 11 | Metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar.
| | | 12 | Metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar.
| | | 13 | Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
| | | 14 | Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
| | | 15 | Genel Sınav.
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ergin, Muharrem. (1989). Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayıncılık.
Korkmaz, Zeynep (2003). Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi). Ankara: TDK Yayınları.
Hengirmen, Mehmet. (1995). Türkçe Dilbilgisi, Ankara: Engin Yayıncılık.
Banguoğlu ,Tahsin. (1990) Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları.
Eker, Süer. (2003). Çağdaş Türk Dili. Ankara: Grafiker Yayınları.
Kükey, Mazhar. (2003). Türkçenin Dilbilgisi. Samsun: Cem Ofset.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 12 | 8 | 96 |
| 12 | 1 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|