Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ1082018336DİL EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARIZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dil eğitiminin temel kavramlarını tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Pınar KANIK UYSAL
Öğrenme Çıktıları
1Dil eğitiminin temel kavramlarına aşinalık kazanır.
2Dinleme eğitiminin temel kavramlarını tanır.
3Konuşma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
4Yazma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
5Okuma eğitiminin temel kavramlarını tanır.
6Dil bilgisi öğretiminin temel kavramlarını tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Dil eğitimine giriş, dil eğitiminin önemi.
2 Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler.
3Ana dili eğitimi.
4Yabancı dil eğitimi.
5Ana dili eğitimi ile yabancı dil eğitimi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar.
6Dil eğitiminin temel kavramları; okuma ve dinleme eğitimiyle ilgili kavramlar
7Dil eğitiminin temel kavramları; okuma ve dinleme eğitimiyle ilgili kavramlar.
8Ara sınav
9Dil eğitiminin temel kavramları; yazma ve konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar.
10Dil eğitiminin temel kavramları; yazma ve konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar.
11Metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar.
12Metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar.
13Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
14Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar.
15Genel Sınav.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ergin, Muharrem. (1989). Türk Dil Bilgisi. İstanbul: Bayrak Yayıncılık. Korkmaz, Zeynep (2003). Türkiye Türkçesi Grameri (Şekil Bilgisi). Ankara: TDK Yayınları. Hengirmen, Mehmet. (1995). Türkçe Dilbilgisi, Ankara: Engin Yayıncılık. Banguoğlu ,Tahsin. (1990) Türkçenin Grameri. Ankara: TDK Yayınları. Eker, Süer. (2003). Çağdaş Türk Dili. Ankara: Grafiker Yayınları. Kükey, Mazhar. (2003). Türkçenin Dilbilgisi. Samsun: Cem Ofset.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım13113
Bireysel Çalışma12896
12112
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)123
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13333333
ÖÇ22323333
ÖÇ33333333
ÖÇ43333333
ÖÇ53343333
ÖÇ63333333
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00