|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GKZ1022018336 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin hangi şartlar içerisinde ne gibi fedakârlıklarla nasıl kurulduğunu kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | UZEM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler bu derslerin işlenmesinin ardından; Siyasal, Hukuk, Eğitim ve Kültür, Toplumsal, Ekonomik, Sağlık alanında yapılan İnkılâp hareketlerini açıklayabilir. | 2 | Türk İnkılap hareketinin dayandığı temel ilkeleri (Cumhuriyetçilik Milliyetçilik Halkçılık Laiklik Devletçilik İnkılapçılık) açıklayabilir. Türk İnkılap hareketinin dayandığı bütünleyici ilkeleri açıklayabilir. | 3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. | 4 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Cumhuriyetin İlanı, Atatürk İlke ve İnkılapları, Cumhuriyet Dönemi İç ve Dış Gelişmeler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın | | | 2 | Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi | | | 3 | Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu | | | 4 | Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular | | | 5 | Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları | | | 6 | Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi | | | 7 | Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları | | | 8 | Büyük Taarruz, Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Atatürk dönemi Türk dış politikası | | | 11 | Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda inkılaplar | | | 12 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık, Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık) | | | 13 | Bütünleyici İlkeler, Atatürk’ün ölümü, Yurt İçindeki ve Yurt Dışındaki yankıları | | | 14 | Atatürk sonrası iç gelişmeler | | | 15 | Genel sınava hazırlık | | | 16 | Genel Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Editör,Semih Yalçın, Ankara, 2010
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I Durmuş Yalçın (ve diğerleri),Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara,2000
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990.
Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi,Editör,Fatma Acun,Ankara,2010
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi,Komisyon,Okutman yayıncılık. Ankara,2010 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 15 | 4 | 60 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|