Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBZ1032018336EĞİTİM SOSYOLOJİSİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Doğa bilimleri ve sosyal bilimler arasındaki farkları açıklamak. Sosyal bilimler metodolojisi konusunda bakış açısı ortaya koymak. Sosyolojinin ortaya çıkması, gelişmesi ve ortaya çıkışı konusunda bilgi sahibi olmak. Eğitim ve sosyoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek. Sosyolojinin eğitime katkılarını, eğitim sorunlarının anlaşılmasına ve çözümlenmesine yapacağı katkı konusunda farkındalık oluşturmak. Sosyolojinin genel amaç ve felsefesini kazandırmak, sosyolojideki temel kavram ve ilkeleri öğrenciye kazandırmak, sosyoloji ve eğitim arasındaki karşılıklı ilişki ve bağlantıyı göstermek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şenol Sezer Dr. Öğr. Üyesi Tuba Acar Erdol
Öğrenme Çıktıları
1Toplumu, toplumsal kurumları tanıtır.
2Kültürü ve kültürel yapılanmayı tanıtır.
3Toplum içinde eğitimin işlevini ortaya koyar.
4Toplumsal gelişimde eğitimin rolünü açıklar.
5Kültürün gelişmesinde ve aktarımında eğitimin rolünü açıklar.
6Eğitim ve politika, eğitim ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Sosyolojinin tanımı, sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevleri, yabancılaşma ve eğitim, toplumsal hareketlilik ve eğitim, nüfus ve eğitim, göç, medya, küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, toplumsal bir sistem olarak okul, okul-çevre ilişkisi, okul ve şiddet, politika ve eğitim, ekoloji ve eğitim, öğretmenlik mesleği.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Sosyolojinin tanımı, ortaya çıkışı ve gelişmesi
2Sosyolojinin temel kavramları
3Eğitim sosyolojisi, ortaya çıkışı ve gelişimi
4Eğitim ve toplum, eğitimin sosyal boyutu
5Sosyal bir toplum olarak okul
6 Nüfus ve eğitim
7Toplumsal değişim ve okul
8Ara sınav
9Öğretmenlik mesleği
10Sosyal politika ve eğitim
11Ekoloji ve eğitim
12Kalkınma ve eğitim
13Eğitim ve ekonomi
14Eğitim ve toplumsal değerler
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tezcan, M. (1997). Eğitim Sosyolojisi. Ankara Kaya, M. (1985). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi yayınları. Akyüz, H. (1991). Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavramları Üzerine Bir Araştırma. İstanbul: Milli eğitim Bakanlığı Yayınları. Çelikkaya, H. (2013). Fonksiyonel eğitim sosyolojisiç Ankara: Nobel yayınları. Erkal, M. B. Baloğlu – F. Baloğlu (2004). Ansiklopedik Sosyoloji Sözlüğü. İstanbul: Der Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14570
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
ÖÇ25555555
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
ÖÇ55555555
ÖÇ65555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00