Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAEZ1012018336EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI IZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Edebiyatın temel kavramlarını tanıtmak ve bu bilgileri edebi eserler üzerinde araştırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. İlker AYDIN
Öğrenme Çıktıları
1Sanat, edebiyat, şiir, roman, hikâye gibi edebiyatın temel kavramlarını tanıyacaktır.
2Temel kavramlar temelinde edebiyat zevkini geliştirecektir.
3Türk edebiyatı bilgisini geliştirecektir.
4Edebiyat türleri arasında karşılaştırma yapacaktır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Edebiyata ait kavramlar, bunların birbirleriyle ilişkileri, nazım ve nesir türlerini belirleyen ögelerin yöntem açısından karşılaştırılması, edebiyata konu olan olaylar ve sonuçları, edebi düşünce hareketleri, sistematik edebiyat teknikleri ve edebiyat kuramları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebiyatın tanımı, edebiyatla ilgili terimler, Türk edebiyatının kısa tarihsel gelişimi.
2Edebî akımlara genel bir yaklaşım, klasisizmin genel özellikleri ve örnek metinler.
3Romantizm ve realizmin genel özellikleri ve örnek metinler.
4Naturalizm, parnasizm ve sembolizmin genel özellikleri ve örnek metinler.
5Empresyonizm, kübizm ve fütürizmin genel özellikleri ve örnek metinler.
6Dadaizm, sürrealizm ve varoluşçuluk ve postmodernizmin genel özellikleri, örnek metinler, edebî akımların karşılaştırılması.
7Edebiyat kuramlarına genel bir bakış.
8Ara sınav
9Yansıtmacılık ve anlatımcılık kuramlarının genel özellikleri, örnek metinler.
10Alımlamacılık, biçimcilik ve yapısalcılık kuramlarının genel özellikleri, örnek metinler.
11Okur merkezli kuramlar ve örnek metinler.
12Edebiyatın biyografi ve psikolojiyle ilişkisi.
13Edebiyatın toplum, düşünce ve diğer sanatlarla ilişkisi.
14Edebi akımların ve kuramların genel değerlendirilmesi.
15Genel sınava hazırlık.
16Genel Sınav.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yüce, K.; Kazan Ş. (2006). Edebiyat Bilgi ve Teorileri. İstanbul: Lisans Yayıncılık. Kudret, C. (1996). Örneklerle Edebiyat Bilgileri. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Uygulama/Pratik10220
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21020
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ11121211
ÖÇ22111122
ÖÇ31111212
ÖÇ41122211
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00