Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE3112017336 | SINIF YÖNETİMİ | Zorunlu | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağdaş sınıf yönetimi yöntem ve yaklaşımlarını öğrenmek, ayrıca öğretimsel liderlik ve sınıf yönetimi becerilerini geliştirmek ve bu bağlamda Türkiye’de ve yurt dışında sınıf yönetimi konusundaki uygulamaları değerlendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Şenol SEZER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sınıf yönetiminde yeni yaklaşımlar | 2 | Sınıf yönetiminin temel kavramları | 3 | Sınıf yönetiminin temel boyutları | 4 | Eğitim ortamlarının temel nitelikleri | 5 | Öğretim yöntem ve teknikleri |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | YÖNETİM KAVRAMI VE SINIF YÖNETİMİ | | | 2 | SINIF YÖNETİMİ BOYUTLARI VE İLKELERİ | | | 3 | SINIF İLETİŞİM | | | 4 | SINIF ORTAMI VE GRUP ETKİLEŞİMİ | | | 5 | DİSİPLİN SINIF KURALLARI VE UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR | | | 6 | ÖĞRENCİLERİ GÜDÜLEME | | | 7 | ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYEN SOSYAL VE PSİKOLOJİK FAKTÖRLER | | | 8 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI VE YAKLAŞIMLAR | | | 9 | SINIFTA SORUNLU ÖĞRENCİLER | | | 10 | SINIF İÇİNDE ZAMAN YÖNETİMİ | | | 11 | ÖĞRETMEN-VELİ ETKİLEŞİMİ | | | 12 | OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA | | | 13 | SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN UYGULAMALAR | | | 14 | ÖĞRETİMİN YÖNETİMİ | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1.Aydın, A. (2005). Sınıf Yönetimi. Ankara: Eylül Yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 90 | 90 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|