Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE3092017336 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Türkçe dersi öğretim programını tanıtma 2. kazanımlar ve etkinlikler yoluyla okuma, dinleme, izleme, konuşma ve yazma becerilerini geliştirme yöntem ve tekniklerini öğretme. 3. türkçe öğretiminde yeni yöntem ve teknikleri uygulama fırsatı verme
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir SÜĞÜMLÜ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Seçilecek metinlerin özelliklerini bilir. | 2 | Türkçe dersinde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri bilir
| 3 | Genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak Türk eğitim faaliyetlerini tasarlar.
| 4 | Türk eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tanır.
| 5 | Türkçe derslerinde temel dil becerilerini öğretmek için kullanılan yöntemleri tanır ve ilişkilendirir.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Mevcut öğretim programını tanıma, alana özgü yöntem ve teknikleri bilme, planlı bir şekilde bir Türkçe dersini anlatabilme becerisi kazanma
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders içeriğinin ve kaynakların tanıtımı ve proje ödevleri verme | | | 2 | Modern öğrenme yaklaşımları | | | 3 | Türkçe öğretiminde yapılandırıcı yaklaşım | | | 4 | Çoklu zeka ve Türkçe öğretimi | | | 5 | Proje tabanlı öğrenme ve Türk öğretimi | | | 6 | Işbirlikli öğrenme ve Türkçe öğretimi | | | 7 | Aktif dinleme ve Türkçe öğretimi | | | 8 | Probleme dayalı öğrenme ve Türkçe öğretimi | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Ders planları ve 5E Modeli | | | 11 | 5E modeline dayalı Türkçe ders planlarının hazırlanması, | | | 12 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına dayalı Türkçe ders faaliyetlerinin sunumu | | | 13 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarına dayalı Türkçe ders faaliyetlerinin sunumu | | | 14 | Atölye gruplarının sunumlarının değerlendirilmesi | | | 15 | Yarıyıl sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I, Murat ÖZBAY, Öncü Kitap, Ankara, 2006. Türkçe Öğretimi, Mustafa CEMİLOĞLU, Alfa Aktüel Yayıncılık, Bursa, 2009. Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi, Mehrali CALP, Nobel Yay., İst., 2010. Türkçe Öğretimi, Firdevs GÜNEŞ, Pegem Akademi, 2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
| 10 | 6 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|