Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TKE2162017336ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğretim tasarım ve teknolojisi sistemini ASSURE (Analyze learners;, select strategies, technology, media and materials; Utilize technology media and materials; Require learner participation; Evaluate and Revise) Modelini temel alarak ders materyali geliştirmek, sınıfta uygulamak ve değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir SÜĞÜMLÜ
Öğrenme Çıktıları
1Öğretim araçları ve materyal çeşitlerini söyleyebilme
2Materyal hazırlama tekniklerini kullanarak öğretimsel materyal hazırlayabilme
3Materyal değerlendirme kriterlerini göz önünde bulundurarak materyal değerlendirmesi yapabilme
4Materyal hazırlamada etkileşimli teknolojileri kullanabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Öğretim tasarım ve teknolojisi sistemini ASSURE (Analyze learners;, select strategies, technology, media and materials; Utilize technology media and materials; Require learner participation; Evaluate and Revise) Modelini temel alarak ders materyali geliştirmek, sınıfta uygulamak ve değerlendirmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı
2Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi- Öğretim Teknolojisi kavramları
3Tasarım Süreçleri – analiz - amaç yazma, öğrenci analizi, içeriği seçme
4Tasarım Süreçleri – Tasarım, teknoloji, medya ve materyallerini seçimi
5Tasarım Süreçleri – Materyalleri kullanma, öğrenci katılımını sağlama
6Materyal Değerlendirme & Yeniden Düzenleme
7İyi PPT sunumu hazırlama
8In Design ile bir broşür hazırlama
9Ara sınav
10PhotoStory ile bir dijital öyküleme yapma
11Öykü yaprağı hazırlama
12Video çekimi ve montajı yapma
13Alice ile bir eğitsel oyun hazırlama
14Özel öğrenciler için materyal tasarlama
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yiğit, N., Alev N., Özmen, H., Altun T., Akyıldız S. 2009; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon. Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. 2001; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara. Yalın H. İ. 2003; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara. Halis, İ. 2002; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma10440
Okuma10330
10440
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ12232242
ÖÇ23332222
ÖÇ33322223
ÖÇ43222222
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00