Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TKE2162017336 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğretim tasarım ve teknolojisi sistemini ASSURE (Analyze learners;, select strategies, technology, media and materials; Utilize technology media and materials; Require learner participation; Evaluate and Revise) Modelini temel alarak ders materyali geliştirmek, sınıfta uygulamak ve değerlendirmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Üzeyir SÜĞÜMLÜ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğretim araçları ve materyal çeşitlerini söyleyebilme
| 2 | Materyal hazırlama tekniklerini kullanarak öğretimsel materyal hazırlayabilme
| 3 | Materyal değerlendirme kriterlerini göz önünde bulundurarak materyal değerlendirmesi yapabilme
| 4 | Materyal hazırlamada etkileşimli teknolojileri kullanabilme
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Öğretim tasarım ve teknolojisi sistemini ASSURE (Analyze learners;, select strategies, technology, media and materials; Utilize technology media and materials; Require learner participation; Evaluate and Revise) Modelini temel alarak ders materyali geliştirmek, sınıfta uygulamak ve değerlendirmek.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin Amacı, İçeriği, Kaynaklar ve İşlenişin Tanıtımı | | | 2 | Eğitim, Öğretim, Eğitim Teknolojisi- Öğretim Teknolojisi kavramları | | | 3 | Tasarım Süreçleri – analiz - amaç yazma, öğrenci analizi, içeriği seçme | | | 4 | Tasarım Süreçleri – Tasarım, teknoloji, medya ve materyallerini seçimi | | | 5 | Tasarım Süreçleri – Materyalleri kullanma, öğrenci katılımını sağlama | | | 6 | Materyal Değerlendirme & Yeniden Düzenleme | | | 7 | İyi PPT sunumu hazırlama | | | 8 | In Design ile bir broşür hazırlama | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | PhotoStory ile bir dijital öyküleme yapma | | | 11 | Öykü yaprağı hazırlama | | | 12 | Video çekimi ve montajı yapma | | | 13 | Alice ile bir eğitsel oyun hazırlama | | | 14 | Özel öğrenciler için materyal tasarlama | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yiğit, N., Alev N., Özmen, H., Altun T., Akyıldız S. 2009; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Akademi Kitabevi, Trabzon.
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. 2001; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, PegemA Yayıncılık, Ankara.
Yalın H. İ. 2003; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Halis, İ. 2002; Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
| 10 | 4 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|